11 185 läst ·
5 svar
11k läst
5 svar
Bauhaus färg col.r bruten
Hej,
är det någon här som lyckats köpa Bauhaus färg Col.r färg-bruten?
Jag har varitnu varit där vid fyra tillfällen på två olika varuhus men ännu ej lyckats få färgen bruten.
Har tom ringt och kollat med kundtjänst innan mitt besök men kommer ändå hem tomhänt. Det är loginproblem,hacker, vet inte hur det funkar, nån brytfärg saknas...etc etc.
Får även en känsla av att de i bauhaus närmast oss inte vill sälja den. De säger "der är inga som brukar fråga efter den" .
(jag försöker köpa matt lackfärg bruten i en en nyans av vitt)
är det någon här som lyckats köpa Bauhaus färg Col.r färg-bruten?
Jag har varitnu varit där vid fyra tillfällen på två olika varuhus men ännu ej lyckats få färgen bruten.
Har tom ringt och kollat med kundtjänst innan mitt besök men kommer ändå hem tomhänt. Det är loginproblem,hacker, vet inte hur det funkar, nån brytfärg saknas...etc etc.
Får även en känsla av att de i bauhaus närmast oss inte vill sälja den. De säger "der är inga som brukar fråga efter den" .
(jag försöker köpa matt lackfärg bruten i en en nyans av vitt)
Jag har samma erfarenhet hos min lokala byggmax. Ständiga undanflykter när jag vill ha färg bruten.
M miis skrev:
Vad gäller Bauhaus så är Col.r deras eget märke och det märke de får mest vinst av att sälja. Beckers är det med lägst marginal. Så när de vill sälja Beckers till dig är det åtminstone inte av profitskäl.M miis skrev:
Har samma problem hos min lokala Bauhaus . Maskinen är trasig mm De övertalar alltid en att köpa dyra alternativ av bruten färg typ Jotun eller Beckers. De på stod dessutom att Col.r är en usel färg med jättelite pigment som behöver fyra strykningar, fast det är deras eget märke. Fick betala tredubbelt pris för en liten burk färg nära 300 spänn
Nu är jag lite efter men den täckte mycket bra. Köpte cappuccino beige och var NÄSTAN okej efter en strykning. Körde två lager och blev mycket braF frank Visa skrev:Har samma problem hos min lokala Bauhaus . Maskinen är trasig mm De övertalar alltid en att köpa dyra alternativ av bruten färg typ Jotun eller Beckers. De på stod dessutom att Col.r är en usel färg med jättelite pigment som behöver fyra strykningar, fast det är deras eget märke. Fick betala tredubbelt pris för en liten burk färg nära 300 spänn
Brytmaskinerna kan inte personalen göra så mycket med om dessa strular tyvärr. Olika märken använder olika typer av pigment så är en maskin ur funktion blir det tyvärr knas ibland. Dock hade vi sällan problem med våra.
I övrigt:
För framtida referens om fler har strul så kan du välja fritt ur ncs-kartan online på vissa färger och välja hämta i butik. På så vis kan du bli uppringd alt så avbryts ordern om det är problem med brytmaskinen
Klicka här för att svara