3 376 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Bättre täckning gästhus
Cool, men då måste man fortfarande borra genom både husväggen och gästhusväggen för att sätta upp såna på utsidan va? Då känns det nästan lika smidigt att dra kabel 30m till?ÅkeSun skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 150 inlägg
Ja. Och kabel har den fördelen att det alltid fungerar. Trådlöst kan fungera bra, det kan fungera sådär, och det kan fungera dåligt. Och det kan dessutom variera mellan alla dessa tre tillstånd beroende på faktorer som är utanför ägarens kontroll.L ljjanson skrev:
(I min övernattningslägenhet så sade till slut TVn till mig att ansluta den med kabel, och då hade jag bara fem meter och fri sikt till accesspunkten...)
Om du drar konventionell kabel så behöver man tänka på risken vid åska, annars är det inga direkta konstigheter. Fiber är som sagt inte extremt dyrt idag heller och perfekt för den här typen av tillämpning.
Att borra hål i huset är inte rocket-science heller. Bara att fråga här vid osäkerhet så löser vi det med.
Kabel är både bra och billigt. Sen är det mest en fråga om man gillar luftledningar eller tycker att det är värt jobbet att gräva.... Jag gillade varken eller!L ljjanson skrev:
Borra hål i väggen känns inte som nån större grej i sammanhanget
Klicka här för att svara