Hittade just denna, heavy duty isskrapa: http://innovationfactory.com/products/icedozer-classic-2-0/
Men på videon tycker jag det ser ut som att rutorna är varma under - det är fusk.
Men på videon tycker jag det ser ut som att rutorna är varma under - det är fusk.
Har haft dieselvärmare på mina två senaste bilar (tjänstebil).Johan Gunverth skrev:
Är helt underbart att sätta sig i en varm isfri bil även när man t.ex. ligger ute på hotell.
Lite skadeglädje blir det också när man samtidigt ser någon resande nasare stå på hotellparkeringen, utan handskar och frenetiskt skrapa rutan med ett kreditkort på morgonen. Slår aldrig fel i början av vintern.
Jag testade en De-Icer (turtle wax kanske) och den funkade utmärkt faktiskt, använde den på en traktor utan värme.
Firmabilarna har dieselvärmare och det är ju bra om man åker tillräckligt länge efteråt så batteriet laddas i.
Mina egna bilar brukar få stå och puttra på tomgång några minuter så dom blir varma innan jag åker.
Firmabilarna har dieselvärmare och det är ju bra om man åker tillräckligt länge efteråt så batteriet laddas i.
Mina egna bilar brukar få stå och puttra på tomgång några minuter så dom blir varma innan jag åker.
Är väl Metabo?? nja, hade svallis på en V70 för några år sedan....blev skogstokig på det så jag tog en Bahco färgskrapa för att få bort skiten.....den rutan var inte vacker sen....bax skrev:
Produkter som diskuteras: "färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Jag funderar på att sätta upp en 1,2 kW infravärmare framför bilen. Det borde bara vara att låta den stå och elda en halvtimme mot framrutan för att den ska bli isfri sen.
Kupévärmare är dock troligen bättre på alla sätt.
Kupévärmare är dock troligen bättre på alla sätt.
Dra igång bilen, på med full värme, gå in och borsta tänderna, sen går det fint att skrapa!
Om man har möjligheten dvs, och inte är miljövän...
Om man har möjligheten dvs, och inte är miljövän...
...och hur miljövänligt är det att köra med en iskall bil överhuvudtaget? Jag skulle tro att den bränslemängd som går åt för att få upp motortempen är lägre än den som går åt att köra bilen för att få samma motortemp.
Då har du dessutom fått skrapa rutorna ett par gånger (de fryser igen), du får inte andas inuti bilen för då immar rutorna igen. Att med iskalla händer mot en iskall ratt manövrera bilen under tiden motorn hinner få upp temperaturen så man kan få igång värmen för att blåsa rent vindrutan från imma, känns inte heller speciellt trafiksäkert.
För att återknyta till ämnet, jag gillar verkligen den gula mastodontskrapan! Där är det inte tal om att köra med gluggar i vindrutan inte!
Då har du dessutom fått skrapa rutorna ett par gånger (de fryser igen), du får inte andas inuti bilen för då immar rutorna igen. Att med iskalla händer mot en iskall ratt manövrera bilen under tiden motorn hinner få upp temperaturen så man kan få igång värmen för att blåsa rent vindrutan från imma, känns inte heller speciellt trafiksäkert.
För att återknyta till ämnet, jag gillar verkligen den gula mastodontskrapan! Där är det inte tal om att köra med gluggar i vindrutan inte!