Har ingen erfarenhet själv men en kompis har nyligen köpt en sådan och han verkade nöjd med den.
 
Funderade på en själv men tycker det verkar lite jobbigt om batteriet tar slut och man måste vänta 3 timmar innan den är fulladdad igen. Och sen vet man ju hur det är med batterier på lång sikt, de tar inte laddning och tappar batteristyrka.

Bensintrimmer är nog vettigast enligt mitt tycke om man inte vill använda sladd.
 
Vi köpte en sådan till min pappa i pressent. Och han är väldigt nöjd.
Dock så klarar han inte att ta alla kanter på en laddning, men så har dom en visningsträdgård på ca 10 000 kvm. Så han klipper deras kanter på två laddningar.

Men det tycker haninte spelar så stor roll, för att dra med sig skarvsladd hela tiden höll på att göra honom nervsjuk...

Något mera ni undrar över, hör av er så frågar jag honom.
 
Det brukar ju vara så med laddningsbara verktyg att de funkar perfekt första året tills batteriet blir sämre sedan kostar ett nytt batteri mer än verktyget.

Jag har bensindriven trimmer som jag kör med miljöbensin. Skönt utan sladd, låter lite mer men min andra el-trimmer låter den också.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.