Skulle ett LifeSOS LS-30 också räknas som leksakslarm i jämförelse med DSC 1616, 1832 och 1864?

LifeSOS verkar ha hyggliga kommunikationsmöjligheter, går det att få till även med DSC? Jag tänker på koppling till internet osv.
 
Ja.. Uppbyggnaden följer leksakslarmens uppbyggnad. Trådlöst, allt i ett burkar med mycket krimskrams
 
Även ett "riktigt" DSC kan såklart kommunicera över Internet etc.
DSC 5580TC Escort Phone – X10 Interface Module
Gör så att larmet kan styra lampor, värme etc via X10 (se annan aktuell tråd) och allt kan hanteras via tonvalstelefon.

DSC TL250 Internet Communicator
The TL250 is an IP communicator that allows you to send alarm signals over an IP address to the central station just like the 150 model. The TL250 also allows the following additional features:
Send emails when alarm events occur to up to two email address
Program and make changes to the system over IP via the DSC DLS software & remote access and control of the system over IP via the DSC DLS software The TL150 also provides local access and control of your system from a computer on the local network via a web interface. This access and control is only designed to be used on the local LAN, not from the outside the LAN. Outside access may be made to work via port forwarding on your router but it is not a supported feature.

DSC IT-100 Data Interface Module
Koppla in en dator via serieport och gör i princip vadsomhelst (koda själv).
 
Ett av skälen till tt man inte ska ha dessa "innnaför dörrren" larm råkade en bekant ut för.
Tjuven stal helt enkelt larmet. Inget annat
 
Jag har efter en hel del trådläsande kommit fram till att jag vill ha Visonic Powermax Complete med GSM och lite lull lull som givare, sirener knappsats etc.

Nu är bara frågan om jag ska beställa från sverige eller uk?

Det diffar ca 2300 kr mellan sverige och uk, fördelen med att köpa i sverige är att jag får ett svenskt system, det kommer förprogrammerat med mina val, jag får "riktiga" dekaler, svensk support och garanti.

Fördelen med UK är såklart att det är lite billigare samt att jag får pilla med larmet för att få det installerat så jag lär mig säkert larmet bättre (men det kan jag iofs också göra med det svenska).

Vad tycker ni, är det värt att beställa från Sverige?

Ni som kör Powermax Complete, något som ni inte är nöjda med eller som jag ska tänka på?
 
RBK: jag har precis samma fundering som du...var först helt inne på UK men börjar luta mot
det svenska då det är svenskt tal osv....någon som vet om de externa knappsatserna klarar
tål att monteras ute dvs utanför garageporten med tanke på kyla/regn..??
//
M
 
Svenskt tal är väl ett minus? Översättningar blir ju aldrig bra.
 
trojlee skrev:
RBK: jag har precis samma fundering som du...var först helt inne på UK men börjar luta mot
det svenska då det är svenskt tal osv....någon som vet om de externa knappsatserna klarar
tål att monteras ute dvs utanför garageporten med tanke på kyla/regn..??
//
M
Ifall det är batteridrivna grejer vill de säkert inte vara ute i kyla i alla fall...
 
Nu har jag också lyckats hitta Visonics nyaste larm Powermaster 10. Uppdaterad teknik som gör att batterierna i de trådlösa enheterna håller i 4-8 år.

Någon som har erfarenhet av detta? Prismässigt ligger det i nivå med Powermax Complete.
 
Någon som har koll på hur dessa larm är? Har läst på ett par bloggar om dom där folk verkar nöjda, men alltid kul om det är fler som kan ge sin åsikt.

http://securitysweden.com/shop/
 
Kan inte låta bli att le när man går in på den sidan.. Man undrar alltid vad som krävs för att vara ledande. Omsättning på lite över miljonen, men ändå bland de ledande!?! Vad är då sextiotas mfl?
Men överlag så är DSC och WISDOM kända produkter, gripen är överprissatt Kinaskräp.
 
Har fått hem mitt powermax complete nu:)....men ni som kan det här med larm...vart bör jag placera
huvudenheten?Har tänkt sätta en knappsats innanför dörren och en i garaget....
/
M
 
Väl dolt och helst i ett låst rum :)

Tanken är ju att tjuven aldrig ska hitta larmcentralen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.