3 726 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Bästa stället att ta in offerter för renovering av badrum?
Hej! Vi ska renovera vårt badrum och tänkte höra med er proffs här inne vilket som är det bästa sättet/stället att ta in offerter på? Har rätt låg tilltro till hantverkare efter tidigare erfarenheter, tyvärr.
(Vi bor i Haninge utanför Stockholm)
Tack på förhand
!
/Anna
(Vi bor i Haninge utanför Stockholm)
Tack på förhand
/Anna
Tack! Och tack för svar . Ja, det tänkte vi göra. Känner dock inte så många som renoverat i hyfsad närtid, så tänker att vi behöver komplettera med andra firmor (man bör väl ta in ett gäng offerter?). Har använt offerta tidigare, men inte varit särskilt imponerad av resultatet...BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Offerta och de andra liknande webbplatserna är inget att lita på tyvärr, utan där är det ju firmorna som inte kan få jobb via referenser som svarar. Jag hade kontakt med Palma Bygg och fick offert för något helt annat jobb och fick ett bra intryck av dem även om jag sen anlitade en annan firma. Dådermans har mycket gott rykte i Stockholmsområdet och sköter sig exemplariskt men det kostar ju därefter också.
Tillägg:
Förlåt, såg inte förut att du inte är TS.
Tillägg:
Sök på GVK (matta) eller BKR (kakel och klinker) hemsidor efter företag som är auktoriserade i din stad. Så gjorde jag när jag flyttade till en ny stad. Fick tre offerter och jag tog den billigaste och arbetet blev kanon!K kardborre skrev:
Ja, Dådermans har jag hört gott om, har du någon uppfattning om hur mycket dyrare de är?BirgitS skrev:
Offerta och de andra liknande webbplatserna är inget att lita på tyvärr, utan där är det ju firmorna som inte kan få jobb via referenser som svarar. Jag hade kontakt med Palma Bygg och fick offert för något helt annat jobb och fick ett bra intryck av dem även om jag sen anlitade en annan firma. Dådermans har mycket gott rykte i Stockholmsområdet och sköter sig exemplariskt men det kostar ju därefter också.
Tillägg:
Och jo, jag är ts . Råkade skriva frågan från sambons inlogg..
Som BirgitS nämnt, Dåderman och Palma har gott rykte i Stockholm. En bekant som använt sig av både och är mycket nöjd med hela resan med båda företagen.
Dom är dock långt från billigast, men man får väl vad man betalar för helt enkelt.
Har tyvärr inte någon prisuppgift annat än att det vart dyrt (dock enligt offert, så det spårade inte ur).
Vid specialplattsättningar, många vinklar och vråer, storformat, gerade ytterhörn etc. så finns Atlas platt och Krägga/kragga bad (stavning?) i Stockholmsregionen, som har gott rykte vid sådana typer av jobb.
Främst gäller det att företaget är stabilt, har funnits några år inte verkar ha planer på att gå i konkurs samt att dom är anslutna till relevanta branchorganisationer.
Några firmor lägger ut bilder på sina projekt på Instagram, vissa enbart på slutresultatet, andra under projektets gång, tycker det är ett ganska bra ställe att se vad man kan förvänta sig.
Dom är dock långt från billigast, men man får väl vad man betalar för helt enkelt.
Har tyvärr inte någon prisuppgift annat än att det vart dyrt (dock enligt offert, så det spårade inte ur).
Vid specialplattsättningar, många vinklar och vråer, storformat, gerade ytterhörn etc. så finns Atlas platt och Krägga/kragga bad (stavning?) i Stockholmsregionen, som har gott rykte vid sådana typer av jobb.
Främst gäller det att företaget är stabilt, har funnits några år inte verkar ha planer på att gå i konkurs samt att dom är anslutna till relevanta branchorganisationer.
Några firmor lägger ut bilder på sina projekt på Instagram, vissa enbart på slutresultatet, andra under projektets gång, tycker det är ett ganska bra ställe att se vad man kan förvänta sig.
En idé som jag har är att gå via en halvstor rörfirma med gott renommé.
Be dem rekommendera några projektledare som de gärna jobbar tillsammans med.
De du får rekommenderade är de som samarbetet dem emellan fungerar, då borde projektledaren veta vad den håller på med.
Be dem rekommendera några projektledare som de gärna jobbar tillsammans med.
De du får rekommenderade är de som samarbetet dem emellan fungerar, då borde projektledaren veta vad den håller på med.
Klicka här för att svara