11 407 läst ·
41 svar
11k läst
41 svar
Bästa stället att köpa Festool Domino?
Jo, kanske var bara 5%. Noterade bara att priset gick från 942 till en bit över 1000 euro när jag bytte land.FredrikR skrev:
Tyskland är ju inom EU så då är det väl tyska momsen som skall betalas?
Säljer ett företag inom EU mer än 300-400000 (kommer ej ihåg exakt siffra) till ett annat EU-land så skall de redovisningsmässigt inkludera mottagarlandets moms. Så 934 euro inkl 19% tysk moms (exkl frakt) blir då bli 981 euro inkl svensk moms (exkl frakt). Dessutom ökar fraktkostnaden.
Edit: exakta siffror
Edit: exakta siffror
Redigerat:
Möjligt att det är därför då. Dock redovisades det i så fall helt felaktigt då det var priset före VAT som höjdes.Microkatten skrev:
Jag skrev till dem förut och frågade, får se om jag får något svar.
Antar att du menar garantierna? Jag vet faktiskt inte. Jag bryr mig inte så mycket om dem ändå. Har aldrig nyttjat en garanti och hoppas slippa det med. Är saken bara hel när man får den så ska det nog mycket till om den ska hinna gå sönder innan garantin gått ut, åtminstone med mitt användarmönster.L Lovan83 skrev:
Så fungerade det när jag handlade från Tyskland, infon dök upp direkt på Festools hemsida.L Lovan83 skrev:
Jag tänkte framförallt på försäkringen då det ingår 3 års stöldförsäkringV vectrex skrev:Antar att du menar garantierna? Jag vet faktiskt inte. Jag bryr mig inte så mycket om dem ändå. Har aldrig nyttjat en garanti och hoppas slippa det med. Är saken bara hel när man får den så ska det nog mycket till om den ska hinna gå sönder innan garantin gått ut, åtminstone med mitt användarmönster.
Klicka här för att svara