Ska vara ett present.
En Makita i alla fall
Men vilken är bäst

Vad tycker ni ?
 
Beror på vad den ska användas till.. Småsaker kan en fjuttdragare funga.. mellanjobb en LXT 14,4 voltare.. Kraftigare jobb LXT18 volt osv osv
 
Lite mer kött på benen behövs för att kunna ge bra råd.
Primära användningsområden och budget hade varit en bra start.
 
Och pris och tänk användningsområde är oviktigt? Annars kanske ett takpris och en tänkt användningsbild vore på sin plats. Mest för pengarna är väl i allafall BHP452, i jubileumskit från england, eller LCT204 då man får två maskiner till priset av en, även det från england.
 
En 18 åring som mest meckar med allt möjligt och kanske
har för sig att snickra ibland. Så vad den kommer att användas till
det vet fåglarna........
Gärna 18V
Pris : Max 4.000

Tack
Hobbit
 
Hilti för fan. :D

//Patrik
 
Mikael_L
Hobbit skrev:
En 18 åring som mest meckar med allt möjligt och kanske
har för sig att snickra ibland. Så vad den kommer att användas till
det vet fåglarna.....
En lite smäckrare och smidigare tycker jag det låter som, ingen bamsestor och tung dragare.

Ska man t.ex. skruva fast bilhögtalare i hatthyllan ryms ingen stor bamse under rutan.

Som typ Bosch GSR 10.8 LI-2, -2 växlad version.
bosch-gsr-10-8-v-li-2.gif

Stark trots sina 10.8 volt.

Många tillverkare har liknande produkt.
 
Redigerat:
Mikael_L skrev:
En lite smäckrare och smidigare tycker jag det låter som, ingen bamsestor och tung dragare.

Ska man t.ex. skruva fast bilhögtalare i hatthyllan ryms ingen stor bamse under rutan.

Som typ Bosch GSR 10.8 LI-2, -2 växlad version.
[bild]

Stark trots sian 10.8 volt.

Många tillverkare har liknande produkt.
Jag håller helt med mikael, en 18V maskin är det få som har nytta av.
 
Mikael_L
Patrik_Hed skrev:
Hilti för fan. :D

//Patrik
Vad är det för fel på er elektriker, jag har ofta sett en hilti i näven på lysmaskarna... ;)
 
Makita sine bdf452/442 er to maskiner som har styrke og kraft, men heller ikke noe veldig tunge greier for alroundbruk. Kan også fåes 1.5Ah batterier til disse så de blir enda lettere.
 
Hmm! Jag vill envist hävda att min AEG 12 voltare är bästa valet!
Kan vara att jag fått för många plankor i huvudet, men min lilla orange/svarta sötnos kan jag inte vara utan, ok att byta kvinna men skruvdragaren gör jag mig inte av med:D
"byggaren"
 
Vill man ha största möjliga utbud av batterimaskiner att använda i framtiden så är valet enkelt :) Makita 18V LXT.
Mest prisvärt är BHP452 i aluväska med två batterier och laddare för under £200 tex på Lawson.

/Mattias
 
H
Titta på en Dewalt 743 12V. Mycket lätt, stark samt smidig och ligger fint i handen. Har dessutom en mycket fin gul färg. Tror du kan köpa en sådan för 2400:-
 
hokanp skrev:
Titta på en Dewalt 743 12V. Mycket lätt, stark samt smidig och ligger fint i handen. Har dessutom en mycket fin gul färg. Tror du kan köpa en sådan för 2400:-
Jag kollade lite på www.dewalt.se men hittade ingen sån?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.