Vilken av dessa väljer ni?

  • Aerfast TS55

    0 Röster 0,0%
  • Bosch GSR 18 V-EC TE

    3 Röster 5,2%
  • DeWalt DCF620

    4 Röster 6,9%
  • Fein ASCT 18 M

    1 Röster 1,7%
  • Festool DWC 18-4500

    21 Röster 36,2%
  • Flex ADW 18,0-42 M

    1 Röster 1,7%
  • Hilti SD5000 SMD57

    16 Röster 27,6%
  • Hitachi WF18DSL

    0 Röster 0,0%
  • Makita DFR450, 550, 750

    4 Röster 6,9%
  • Max PJCD551

    4 Röster 6,9%
  • Metabo SE 18 LTX 4000 + SM 5-55

    1 Röster 1,7%
  • Milwaukee ???

    2 Röster 3,4%
  • Nikko SA55HT

    0 Röster 0,0%
  • Senco DS212, DS215, DS312

    1 Röster 1,7%
  • Spit 218 Lithium SPEED 55

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    58
Glömde säga att det också finns gamla utan AS batterier ute. De brukar vara några hundra billigare.
 
nino skrev:
Festool DWC 18-4500
Bästa priset jag hittar är hos Lindarn 4400 exkl moms, med batterier, såg en sida i england för 4200 men då köper jag hellre i Sverige.
Nån som hittat nåt bättre pris? tror ni att en lokal festool försäljare matchar priset eller är det väldigt lågt?
Lindarns för 4400 är med gamla batterierna.
 
Ok, trall skruvar jag sällan och golvspån blir det mest i badrum
Ska kolla batterierna
 
Batterierna var 5.2
Vad är AS batterier? Har inga andra festool batteri maskiner
 
nino skrev:
Batterierna var 5.2
Vad är AS batterier? Har inga andra festool batteri maskiner
AS är de nya batterierna Festool just lanserat. Det står för Air Stream och de är luftkylda om man har -8 laddaren, har batteriindikator och med -8 laddaren får man mer exakt övervakning av laddprocessen. AS har även inbyggd "bumper" som skyddar batterierna mot stötar.
 
Ok är kanske inte så noga för mig då...
Verkar ju som om det är den bästa automaten så det får nog bli en sån.
Finns det förlängning till dom för stående skruvning av golvspån, det var modellen 2500 man skulle ha va?
 
Exakt. 2500 är inte lika snabb, men mycket mer allround.

Festool har inget eget skaft men då du inte behöver kunna trycka av knappen (den startar automatiskt) så behöver du bara ett rätt enkelt skaft med lite styrning så den hålls rakt. Går säkert med ett Makita skaft om man kan stå ut med hädelsen. ;)
 
Tack för hjälpen, blev en festool men med gamla batterierna.
Var restad så jag får väl hoppas att dom är slut och att jag får en med nya batterierna :)
Är det samma fattning iaf? Eller har jag köpt nåt gammalt system...
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Jepp, samma fattning och fullt kompatibla emellan.

Bra val och välkommen in i gröna träsket/sekten! ;)
 
Har sedan tidigare en blandare och en rotex 150 så man har ju nosat lite i det förut ☺
Funkar det med all bandade skruv eller är det nå special?
Var får man tag på skruv billigast, gips och kort spån skruv
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Det är standardskruv, finns hyfsade på Byggmax.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino skrev:
Tack för hjälpen, blev en festool men med gamla batterierna.
Var restad så jag får väl hoppas att dom är slut och att jag får en med nya batterierna :)
Är det samma fattning iaf? Eller har jag köpt nåt gammalt system...
Precis så var det, får nya batterierna :)
 
nino skrev:
Precis så var det, får nya batterierna :)
Har du frågat vad de vill ha för att uppgradera laddaren också?
 
Nej.... Tänkte att allt såldes i paket och man nu får både nya batteri och ny laddare men så kanske det inte är alltså?
Fick kopia på en order där mitt paket var påväg från Tyskland
 
-6 heter den gamla laddaren och den nya -8. Många paket med nya batterierna kommer med gamla laddaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.