18 511 läst ·
47 svar
19k läst
47 svar
Bästa skruvautomaten 2016-2017
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Glömde säga att det också finns gamla utan AS batterier ute. De brukar vara några hundra billigare.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Lindarns för 4400 är med gamla batterierna.nino skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
AS är de nya batterierna Festool just lanserat. Det står för Air Stream och de är luftkylda om man har -8 laddaren, har batteriindikator och med -8 laddaren får man mer exakt övervakning av laddprocessen. AS har även inbyggd "bumper" som skyddar batterierna mot stötar.nino skrev:
Ok är kanske inte så noga för mig då...
Verkar ju som om det är den bästa automaten så det får nog bli en sån.
Finns det förlängning till dom för stående skruvning av golvspån, det var modellen 2500 man skulle ha va?
Verkar ju som om det är den bästa automaten så det får nog bli en sån.
Finns det förlängning till dom för stående skruvning av golvspån, det var modellen 2500 man skulle ha va?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Exakt. 2500 är inte lika snabb, men mycket mer allround.
Festool har inget eget skaft men då du inte behöver kunna trycka av knappen (den startar automatiskt) så behöver du bara ett rätt enkelt skaft med lite styrning så den hålls rakt. Går säkert med ett Makita skaft om man kan stå ut med hädelsen.
Festool har inget eget skaft men då du inte behöver kunna trycka av knappen (den startar automatiskt) så behöver du bara ett rätt enkelt skaft med lite styrning så den hålls rakt. Går säkert med ett Makita skaft om man kan stå ut med hädelsen.
Tack för hjälpen, blev en festool men med gamla batterierna.
Var restad så jag får väl hoppas att dom är slut och att jag får en med nya batterierna
Är det samma fattning iaf? Eller har jag köpt nåt gammalt system...
Var restad så jag får väl hoppas att dom är slut och att jag får en med nya batterierna
Är det samma fattning iaf? Eller har jag köpt nåt gammalt system...
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Jepp, samma fattning och fullt kompatibla emellan.
Bra val och välkommen in i gröna träsket/sekten!
Bra val och välkommen in i gröna träsket/sekten!
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
-6 heter den gamla laddaren och den nya -8. Många paket med nya batterierna kommer med gamla laddaren.
