Halloj gott folk
Dax o byta ut låset på dörren.
Blir ett kodlås.
Vi har bara en dörr/ingång till huset så är väl o föredra med nödnyckel om det klabbar.
Fassan har id-lock 150 ser fint ut o så men där finns ingen nödnyckel.
Nimly Touch Pro ser nice ut både med kod,tagg.finger öppning,nödnyckel. o vettigt pris.
Nu är jag ingen teknik nörd som måste ha så man kan öppna med mobilen.
Vad har ni o vad kan ni rekomendera.

Lugn o fin nu
En i taget..

• Haha
  • Gilla
Taxture och 1 till
  • Laddar…
Nimly Touch Pro låshus är godkänt i kl3 (3522:2) och har som sagt en nödnyckel om så behövs.
https://www.sbsc.se/hitta-certifikat/?search_term=nimly#/produkter/1/
Däremot så ingår inte det som krävs för att koppla upp låset om du önskar de funktionerna så måste det köpas till.

Det bästa går inte att svara på utan de olika smarta låsen har olika för och nackdelar sedan kan det även bero på om man bor i Skåne eller Kiruna.
Det har börjat komma en del nya smarta lås på marknaden vilka ofta håller bra säkerhet och tjänster samt att en del kan integreras bättre däremot är knepigare att veta hur väl de kommer fungera och hur länge de håller.
Jag tror du blir nöjd med Nimly Touch Pro.

japp tror jag slår till på det,bor ju i milda skåne :)
Behöver inte dom funktionerna att öppna i mobil/appen.
Undrar dock hur 3 batteri ska räcka,vet id-lock har 8 i sin.
Men olika system.

Hur länge batterier verkligen håller i smarta produkter märker man med tiden.
Rent allmänt finns olika lösningar för elektriska lås en del använder en motor andra en solenoid som är energisnålare, när det gäller batterdriven fingeravtrycksläsning så kan avläsningen ta lite tid för att du ska "värma" läsaren med fingret osv.
Det krävs inte mycket energi till att öppna låset lokalt

Jag har funderat på att testa ett Nimly Touch Pro hemma en period men har inte kommit till skott.
Det kommer ständigt nya produkter och det är dyrt även för mig att testa olika smarta lås hemma.
Ska jag testa t.ex Yale Doorman L3, IDlock 202 Multi, Habo Tribe2, BG3000, BG4000 (nordic+), Nimly Touch Pro, Dorma dkey osv så blir det inte billigt samtidigt som det ständigt kommer nya att testa.
Utöver det så ska jag testa Exma Compact BLE och en del motorlås osv, det är inte konstigt att jag ibland installerar de nyheter som kommer hos en stamkund för att testa hur väl de fungerar :D

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tycker id_lock ser snyggast ut,men ingen nödnyckel eller finger öppning.
Men känns som Nimly skulle passa bäst.

P perstorp.. skrev:
Tycker id_lock ser snyggast ut,men ingen nödnyckel eller finger öppning.
Men känns som Nimly skulle passa bäst.
Blev det Nimly? Är själv sugen på ett sådant tack vare nödnyckeln

Blev nimly.
Hyffsat nöjd.
Finger öppning lite för känslig.framförallt vid sämre väder.
Lite seg o tända utedelen ibland.
Men helnöjd annars.
Hängt sig en gg på 6 månader,tog då av batterierna sen bra igen.

• Gilla
bjorsi
  • Laddar…
Jag har Nimly touch pro sedan en månad tillbaka. Har funkat felfritt. Efter ett litet tag lär man sig att dela ut koder via instruktionen. Sedan skaffade jag internetdosan till så att den funkar med app. Det går hyfsats lätt att ge ut koder. Men de verkar som att den som ska få koden behöver ha en mejladress vilket inte är självklart när barnen ska få kod eller fingeravtryck.

Fingertrycksavlösaren funkar ok. Inte lika träffsäker som på en iPhone. Ibland måste de läsa av fingret en gång till.

Men jag tycker en viktig säkerhetsfunktion är att man alltid kommer ut genom dörren genom att ta ner handtaget. Inget vred som behöver vridas först. Bra barnaspekt vid utrymning.

Också rätt skönt att veta att dörren alltid är låst om är på baksidan av huset.

• Gilla
bjorsi och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Är ni fortfarande lika nöjda med Nimly Touch PRO? Tycker att fingeravtryck vore toppen då vi har barn som är 8 och 10 år. Hur länge har batterierna räckt och några konstigheter annars? Har haft Yale men det var ganska högljutt och ingen nödupplåsning med nyckel.

nikasp nikasp skrev:
Är ni fortfarande lika nöjda med Nimly Touch PRO? Tycker att fingeravtryck vore toppen då vi har barn som är 8 och 10 år. Hur länge har batterierna räckt och några konstigheter annars? Har haft Yale men det var ganska högljutt och ingen nödupplåsning med nyckel.
Vi är fortfarande nöjda. Fingeravtryck används för det mesta av alla i familjen. Funkar dock inte bra om man är blöt om fingrarna. Batterierna håller minst en månad. Har laddningsbara som jag laddar upp lite då och då. Låset varnar om batterierna börjar bli slut.

Har även hemhubben så jag kan låsa upp om någon granne ska in och jag inte är hemma.

Sammantaget så funkar det bra.

Svinnöjd. Haft låset monterat i 1,5 år. Tror inte jag bytt batterier än 😅. Gatewayen behöver man ha nära låset

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.