35 384 läst ·
171 svar
35k läst
171 svar
Bästa klipparen till rimligt pris?
Du verkar ha hittat en gammal länk till en utgången version av 315.E etompau skrev:
Nedanstående länk är till aktuell version med bl a Bluetooth-stöd:
https://www.husqvarna.com/se/produkter/robotgrasklippare/automower-315/967673021/
På tal om att gräsmattan är ojämn, det går ju givetvis fylla i hålor med jord om man märker att den stoppar där. Men hur gör man med stubbar och rötter som ser ut såhär? Säg inte gräv bort... 
Det är i den delen av trädgården vi inte använder så mycket och gräset växer inte så bra där heller, men det behövs ju klippas ändå. Nu när vi klipper med motorklipparen så klipper vi så mycket vi kommer åt, sen tar vi resten med trimmern.
Klarar en husqvarna tex av att klippa runt de här eller måste man stängsla in dom med kabel och köra allt med trimmer?
Det är i den delen av trädgården vi inte använder så mycket och gräset växer inte så bra där heller, men det behövs ju klippas ändå. Nu när vi klipper med motorklipparen så klipper vi så mycket vi kommer åt, sen tar vi resten med trimmern.
Klarar en husqvarna tex av att klippa runt de här eller måste man stängsla in dom med kabel och köra allt med trimmer?
Vi har ingen motorsåg och hade inte kunnat köra med den även om vi haft. *tummarnamittihanden* (och vi hade riskerat att bli av med tummarnaE etompau skrev:
Du kan ju sticka ner en 4, 5 pinnar runt om, ca 1dm höga, som roboten kan studsa på.
Jag har också använt pinnar som Ganntrader beskriver, vid risiga buskar jag inte vill att klipparen ska krocka med. Bara att klippa av lagom tjocka grenar och slå ner.
Runt en del blommor i gräsmattan använder jag även vanliga buskstöd, de vanliga gröna.
Runt en del blommor i gräsmattan använder jag även vanliga buskstöd, de vanliga gröna.