7 213 läst ·
8 svar
7k läst
8 svar
bästa hustillverkaren? Vill få goda råd
Hej
Jag vill också passa på och ge ett gott ord för Älvsbyhus. Vi har bott i vårt hus sen den 5/6 så lite drygt en månad och vi är så nöjda. Vi valde bort deras grund och murade upp en hel källare under och har genom det fått ett jättestort hus till en rimlig penning.
Lycka till!!
Jag vill också passa på och ge ett gott ord för Älvsbyhus. Vi har bott i vårt hus sen den 5/6 så lite drygt en månad och vi är så nöjda. Vi valde bort deras grund och murade upp en hel källare under och har genom det fått ett jättestort hus till en rimlig penning.
Lycka till!!
Vi har köpt vårat hus av Huskomponenter i Fågelfors.
Dom har mycket vettiga priser, samt personalen är väldigt kompetenta.
Vi har ritat ihop en egen planlösning.
Därefter ritar dom ihop en grundritning med linjelasterna från huset, fasadritning, planlösning, värmebehovskalkyl, elschemaritning.
Huset är på ca 193 kvadrat.
Består bl.a av 3 burspråk, ryggåstak i vardagsrummet ( 36 kvadrat ), 195 mm isolering.
Detta går på ca 300 000 kr.
Jag tycker inte det är så farligt, har blivit offerterad nästan dubbla priset av Myresjöhus.
Kvaliten och passformen är mycket bra.
Dom har mycket vettiga priser, samt personalen är väldigt kompetenta.
Vi har ritat ihop en egen planlösning.
Därefter ritar dom ihop en grundritning med linjelasterna från huset, fasadritning, planlösning, värmebehovskalkyl, elschemaritning.
Huset är på ca 193 kvadrat.
Består bl.a av 3 burspråk, ryggåstak i vardagsrummet ( 36 kvadrat ), 195 mm isolering.
Detta går på ca 300 000 kr.
Jag tycker inte det är så farligt, har blivit offerterad nästan dubbla priset av Myresjöhus.
Kvaliten och passformen är mycket bra.
Vad är det som ingår i priset? Det låter onekligen billigt.
Hej
Vår källare är 100 kvm med full takhöjd. Det kostade 150 000 för gjuten platta dock utan golvvärme sedan murade vi med knäcksten (kvadratmeterpriset 480 kr) och sedan tillkommer murningsarbetet vi gav ca 30 000 kr + moms.
Mvh Helena & Johan
Vår källare är 100 kvm med full takhöjd. Det kostade 150 000 för gjuten platta dock utan golvvärme sedan murade vi med knäcksten (kvadratmeterpriset 480 kr) och sedan tillkommer murningsarbetet vi gav ca 30 000 kr + moms.
Mvh Helena & Johan
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nybyggt hus i gammal stil – inspireras av stjärnvillan i Båstad
Artikelkommentarer -
Vad blir bäst.Jag vill täta på altanen , de är mellan trä och plast, 1mm till 2mm. Är utefog de bästa, eller vilket är de?
Byggmaterial & Byggteknik -
Investering i Luftvämepump i liten villa - livslängd pa utrustningen - bästa kompromiss
Värme allmänt