4 071 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Bästa batterimaskinen runt 2000SEK
Sida 1 av 2
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Första posten på detta forum. Hej alla!
Min far ska köpa ny batteriare, budgeten är satt till 2k eller där omkring. Vad ska han ha? Han litar inte på mig nämligen.
Behov:
Blandad körning. Smårenoveringar på gården, ikeameck, lite blandad borrning (ej slag, det har han separat till) etc.
Han har snöat in på AEGn på Classe (BS 12 C IQ), varför vet jag inte?? Jag tror den kommer bli för klen i längden. Jag resonerar så att hellre för stort än för litet. De större täcker in småjobben men det funkar ju inte tvärtom.
När vi ändå är inne på ämnet kan några proffs få förklara Nm och dess betydelse för honom - han stirrar nästintill maniskt på detta värde.
Vad säger expertisen?
Min far ska köpa ny batteriare, budgeten är satt till 2k eller där omkring. Vad ska han ha? Han litar inte på mig nämligen.
Behov:
Blandad körning. Smårenoveringar på gården, ikeameck, lite blandad borrning (ej slag, det har han separat till) etc.
Han har snöat in på AEGn på Classe (BS 12 C IQ), varför vet jag inte?? Jag tror den kommer bli för klen i längden. Jag resonerar så att hellre för stort än för litet. De större täcker in småjobben men det funkar ju inte tvärtom.
När vi ändå är inne på ämnet kan några proffs få förklara Nm och dess betydelse för honom - han stirrar nästintill maniskt på detta värde.
Vad säger expertisen?
Redigerat:
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Ingen som törs posta lite åsikter i ämnet? 
Ja jag har sökt angående batteriare här och vet att det finns mycket i ämnet men det mesta verkar vara angående maskiner långt över den här prisklassen. Dessutom tror jag farsan vill ha en märkesdragare av hyfsat känt fabrikat. Läs makita, hitachi, AEG, blå bosch, whatever.
Finns det ens vettiga maskiner av dessa märken för dom här pengarna?
Kom igen nu!
Ja jag har sökt angående batteriare här och vet att det finns mycket i ämnet men det mesta verkar vara angående maskiner långt över den här prisklassen. Dessutom tror jag farsan vill ha en märkesdragare av hyfsat känt fabrikat. Läs makita, hitachi, AEG, blå bosch, whatever.
Finns det ens vettiga maskiner av dessa märken för dom här pengarna?
Kom igen nu!
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Tack.Nimajneb skrev:
Jo jag har ju som sagt läst en hel del i ämnet men jag skulle ändå vilja ha lite synpunkter av er. En av anledningarna är att jag själv inte är yrkesman tillika proffs så jag kan ju ha helt fel om detta själv.
Om vi utökar frågeställningen lite då.
- Vilka märken är erkända kvalitétsmärken - säkra köp? Läser man här får man lätt uppfattningen att "alla" använder blå borsch eller makita. Stämmer det?
EDIT: En annan grej som är relevant i sammanhanget är att han gärna vill ha ett "känt" märke.. Gissningsvis är det väl så att man får pynta en hel del dollars bara för att det står makita på prylen? Med det sagt, finns det någon chans att man kan få tag i en bättre dragare för dessa pengar om man undviker makita eller nått annat "känt"?
Redigerat:
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Ok, så expertpanelen rekommenderar makita 6271DWE eller DeWalt DC 743 KB för dessa pengar?
Jag glömde att lägga till att han gärna vill ha dubbla batterier till maskinen. DeWalten verkar köra med äldre, icke LiJ. Spelar det någon roll?
Jag glömde att lägga till att han gärna vill ha dubbla batterier till maskinen. DeWalten verkar köra med äldre, icke LiJ. Spelar det någon roll?
Om 2000kr är den magiska gränsen skulle jag satsat på BHP452 med ett batteri på Lawson.
http://www.lawson-his.co.uk/scripts/details.php?cat=Cordless Combi 18v Makita&product=103418
Alternativt ett set med 10.8V maskiner.
http://www.lawson-his.co.uk/scripts/details.php?cat=Cordless Combi 18v Makita&product=103418
Alternativt ett set med 10.8V maskiner.
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Jag VB:ar alla förslag. Troligen slutar historien med att han knallar till clas i sjön och köper AEGn iaf. 
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Det blev en sån här från UK åt honom. http://www.toolstop.co.uk/metabo-sb...drill/driver-2x-2.6ah-li-ion-batteries-p10343
Hur funkar det med laddning och ström etc när man beställer från England? Adapter?
Hur funkar det med laddning och ström etc när man beställer från England? Adapter?