Jag ska tapetsera om i hallen och har tapet och sen trä hela vägen in. Tapeten sitter som berget och undrar nu om det går att använda tapetklister/såpvatten och lösa upp tapeten, eller om jag ska köpa renoveringstapet och köra på det? Folk snackar om att ånga bort tapeten men det borde väl vara samma med blomspruta och plast?
Det är tänkt att jag ska måla väggen sen.