2 523 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Bäst färg på garagegolvet?
Kan inte råda dig om vilken av de två varianterna.
Däremot vvill jag gärna tala om att det finns en vattenburen 2 komponents epoxifärg från Alcro som heter Hangar. Vattenburen är sååå mkt bättre och enklare att måla med. Har inte själv använt färgen utan bara läst om den i en broschyr. Mycket troligt att de andra färgfabrikanterna har liknande färger.
Däremot vvill jag gärna tala om att det finns en vattenburen 2 komponents epoxifärg från Alcro som heter Hangar. Vattenburen är sååå mkt bättre och enklare att måla med. Har inte själv använt färgen utan bara läst om den i en broschyr. Mycket troligt att de andra färgfabrikanterna har liknande färger.
Impregneringsvarianten är , som jag förstår det, en tunnare genomskinlig lack som tränger ner i betongen mer än färgen men ger inte alls samma slitstyrka som färgen ger. Så det beror väl på vad du tänker ha utrymmet till. Är det garage/verkstad så är det färgvarianten som gäller, då kan du ju välja någon snygg kulör också.
Köpte för 9år sedan direkt från en kille som målade om på Volvo, han hade bara ljusgrå variant men det blev betydligt billigare än i färgaffärn. Den var också vattenburen, tror nog att de flesta (alla?) är vattenbaserade idag.
Lätt o rolla ut ,fint o starkt blev det.
Mvh Magnus
Köpte för 9år sedan direkt från en kille som målade om på Volvo, han hade bara ljusgrå variant men det blev betydligt billigare än i färgaffärn. Den var också vattenburen, tror nog att de flesta (alla?) är vattenbaserade idag.
Lätt o rolla ut ,fint o starkt blev det.
Mvh Magnus
Klicka här för att svara