4 708 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Basso B16/50L-A1 vs -A1S?
Vad skiljer de olika dyckertpickorna åt, vet inte vad S:ett står för riktigt.
Överväger mellan en basso ifrån Sverige eller makita AF600 16g ifrån UK.
På verktygsboden så finns modellen A1 alltså utan s den finns under kategorin elhandverktyg men där i specen nämns inget om 240V utan där står luftförbrukning, infästning 1/4", 5-8Bar mm
På hitachis sida står heller inget om att den är elnätsdriven alltså modell B16/50L-A1 dessutom finns A1S inte med där?
Länk till A1 http://www.verktygsboden.se/?id=64510
Länk till A1S http://www.verktygsproffsen.se/inde...ategory_id=78&option=com_virtuemart&Itemid=70
Hitachi- http://www.hitachi-powertools.se/?vis=sok&sokeord=Basso
Någon som vet mer om detta informera gärna då man blir gråhårig i förtid allt pga av ett S
Överväger mellan en basso ifrån Sverige eller makita AF600 16g ifrån UK.
På verktygsboden så finns modellen A1 alltså utan s den finns under kategorin elhandverktyg men där i specen nämns inget om 240V utan där står luftförbrukning, infästning 1/4", 5-8Bar mm
På hitachis sida står heller inget om att den är elnätsdriven alltså modell B16/50L-A1 dessutom finns A1S inte med där?
Länk till A1 http://www.verktygsboden.se/?id=64510
Länk till A1S http://www.verktygsproffsen.se/inde...ategory_id=78&option=com_virtuemart&Itemid=70
Hitachi- http://www.hitachi-powertools.se/?vis=sok&sokeord=Basso
Någon som vet mer om detta informera gärna då man blir gråhårig i förtid allt pga av ett S
Jaja..så här ligger det till, ingen skillnad mellan de 2, S:et stod för singelshot vilket den andra modellen utan S också har så att summa summarium är att ingen skillnad finns utan det verkar som tryckfelsnisse har varit i farten 
Over & out
Over & out
Bidrar med en egen uppfattning om pickan efter att ha påbörjat med paneltaket.
Lämnar inte ett jack efter sig i panelen efter skjutning samt bra inställnings möjligheter på hur djupt dyckerten ska gå i, bara att skruva å skjuta lite på en spillbit innan när man är nöjd är det bara att skjuta skarpt
Använder nu 1.6 x 45mm istället för 1.2 x 45mm till pärlsponten(14mm) så hoppas man slipper oroa sig nu
En annan sak, hur smörjer ni eran picka alltså för er som inte har nån smörjkopp, själv droppar jag ner i 3/8" kopplingen innan jag sätter på slangen?
Lämnar inte ett jack efter sig i panelen efter skjutning samt bra inställnings möjligheter på hur djupt dyckerten ska gå i, bara att skruva å skjuta lite på en spillbit innan när man är nöjd är det bara att skjuta skarpt
Använder nu 1.6 x 45mm istället för 1.2 x 45mm till pärlsponten(14mm) så hoppas man slipper oroa sig nu
En annan sak, hur smörjer ni eran picka alltså för er som inte har nån smörjkopp, själv droppar jag ner i 3/8" kopplingen innan jag sätter på slangen?
Produkter som diskuteras: "dyckerten"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Tack för återkopplingen. Du gör rätt med smörjningen, forutsatt att pistolen inte är uttryckligen "oil free". Använd rätt olja för ändamålet. Det skall vara "white oil".
WD40 och 5-56 är inte lämpligt.
WD40 och 5-56 är inte lämpligt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden