3 458 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Barebilligst.dk
I går SÖNDAG 3.2 kom dörrarna. Någon som varit med om att grejor till "bygget/huset" kommit 12 dagar FÖRE utlovad leverans?
Inte? Trodde väl inte det heller...
Alltnog de är nu uppmonterade o "klara" m.h.t. priset o den kvalite det verkar vara ( lika rangliga som Lumi,Elfa o Mirro) verkar det helt o.k. Lite tveksam infästning av den enhet underhjulen sitter i, det finns ju inte mycket att fästa i, bara en smal karm.Hjulen är av plast. Överhjulen,de upptill på dörrarna är också av plast.ser ut som en o-ring på en plastinfästning som i sin tur sitter tryckt på karmen.
Jag kommer att behöva fler skjutdörrar o dessa köper jag på samma ställe...
carra
Ps
Jag köpte silverspegeldörrar 6 st a 69 cm med standardhöjden 2310, går att reglera 8mm upp o 8 mm ner, alltså ett spelrum på 16 mm vilket jag anser vara helt o.k. Kostnad inklusive frakt cirka 7000:-.(Frakt vid köp över 5000:- SEK är gratis...).
ds
Inte? Trodde väl inte det heller...
Alltnog de är nu uppmonterade o "klara" m.h.t. priset o den kvalite det verkar vara ( lika rangliga som Lumi,Elfa o Mirro) verkar det helt o.k. Lite tveksam infästning av den enhet underhjulen sitter i, det finns ju inte mycket att fästa i, bara en smal karm.Hjulen är av plast. Överhjulen,de upptill på dörrarna är också av plast.ser ut som en o-ring på en plastinfästning som i sin tur sitter tryckt på karmen.
Jag kommer att behöva fler skjutdörrar o dessa köper jag på samma ställe...
carra
Ps
Jag köpte silverspegeldörrar 6 st a 69 cm med standardhöjden 2310, går att reglera 8mm upp o 8 mm ner, alltså ett spelrum på 16 mm vilket jag anser vara helt o.k. Kostnad inklusive frakt cirka 7000:-.(Frakt vid köp över 5000:- SEK är gratis...).
ds
Elfa är ett av alla dessa företag i byggbranschen som kör med vad jag kallar "hokus-pokus-marknadsföring". De har roterande ständigt återkommande kampanjer med 20% rabatt på sina prislistor för spegeldörrar. Först några veckor på Bauhaus, sedan några veckor på K-rauta, sedan några veckor hos nästa återförsäljare. På samma ort. Det var slumpen som gjorde att vi upptäckte detta, då ett företag i Norrland la ut deras "kampanjrabatt" via Internet. När vi ringde runt och bad de lokala byggvaruhusen matcha detta pris, sa man. att om vi väntade skulle kampanjen komma till dem också... Så vi fann till slut det företag som just då hade "20%-rabatt-kampanjen". Vi åkte samma dag dit och köpte våra skjutdörrar. Men mitt förtroende för Elfas varumärke och marknadsföringssätt försvann.
Har man inte 20% på angivna priser för skjutdörrar får man skylla sig själv. Våra måttanpassade spegeldörrar 2 st ca 2,1 x 1,3 m kostade mellan 5 -6000 SEK inkl frakt, så dina priser verkar bättre. SEdan Elfa och Lumi gick ihop finns det ju ofta inga alternativ till deras dörrar i Sverige (alternativen är ännu dyrare).
Byggbranschen i Sverige behöver definitivt mer konkurrens för att effektiviseras. Den tycks vara unik i Sverige, nu när även hästhandeln blivit ytterst seriös.
Har man inte 20% på angivna priser för skjutdörrar får man skylla sig själv. Våra måttanpassade spegeldörrar 2 st ca 2,1 x 1,3 m kostade mellan 5 -6000 SEK inkl frakt, så dina priser verkar bättre. SEdan Elfa och Lumi gick ihop finns det ju ofta inga alternativ till deras dörrar i Sverige (alternativen är ännu dyrare).
Byggbranschen i Sverige behöver definitivt mer konkurrens för att effektiviseras. Den tycks vara unik i Sverige, nu när även hästhandeln blivit ytterst seriös.
Klicka här för att svara