Vi har skjutbara dörrar till vår altan. Nu har glasmästaren fixat lite med glasen och plötsligt har vi konstaterat att dörrarnas lås inte fungerar som en enhet. Det vill säga att låser man en dörr utifrån går den inte att låsa upp inifrån, och vice versa.

Det vi frågar oss om det är glasmästaren ställt till med något, eller om vi alltid haft så? (Så här i efterhand funderar vi på om vi bara använt låsen inifrån tidigare?)

Någon som har samma hemma hos sig, eller ska vi kalla tillbaka glasmästaren?

Fönsterhandtag i förgrunden, reflektion av blå himmel och byggnader i fönsterglaset, solljus, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
Är det samma handtag nu som innan?
Har du koll på vilken modell det är på handtaget?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Är det samma handtag nu som innan?
Har du koll på vilken modell det är på handtaget?
Samma handtag som tidigare.

Jag vet inte vad det är för modell, de är väldigt anonyma. Jag tror att skjutdörrarna är ungefär 13 - 14 år. (Då tidigare ägare glasade in verandan.)
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…

Bästa svaret

Låset fungerar så att du låser just det handtaget (låsningen är integrerad i handtaget) och det finns inget som påverkar det andra handtaget för låsning eller upplåsning.
Glasmästaren är oskyldig till detta, du har låsbara handtag vilket skiljer mot en låsbar spanjolett där låsningen sker i ett låshus.
 
  • Gilla
jarlh och 1 till
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Låset fungerar så att du låser just det handtaget (låsningen är integrerad i handtaget) och det finns inget som påverkar det andra handtaget för låsning eller upplåsning.
Glasmästaren är oskyldig till detta, du har låsbara handtag vilket skiljer mot en låsbar spanjolett där låsningen sker i ett låshus.
Tack, då slipper vi ta upp detta med glasmästare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.