Vi har skjutbara dörrar till vår altan. Nu har glasmästaren fixat lite med glasen och plötsligt har vi konstaterat att dörrarnas lås inte fungerar som en enhet. Det vill säga att låser man en dörr utifrån går den inte att låsa upp inifrån, och vice versa.
Det vi frågar oss om det är glasmästaren ställt till med något, eller om vi alltid haft så? (Så här i efterhand funderar vi på om vi bara använt låsen inifrån tidigare?)
Någon som har samma hemma hos sig, eller ska vi kalla tillbaka glasmästaren?
Det vi frågar oss om det är glasmästaren ställt till med något, eller om vi alltid haft så? (Så här i efterhand funderar vi på om vi bara använt låsen inifrån tidigare?)
Någon som har samma hemma hos sig, eller ska vi kalla tillbaka glasmästaren?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Låset fungerar så att du låser just det handtaget (låsningen är integrerad i handtaget) och det finns inget som påverkar det andra handtaget för låsning eller upplåsning.
Glasmästaren är oskyldig till detta, du har låsbara handtag vilket skiljer mot en låsbar spanjolett där låsningen sker i ett låshus.
Glasmästaren är oskyldig till detta, du har låsbara handtag vilket skiljer mot en låsbar spanjolett där låsningen sker i ett låshus.
Tack, då slipper vi ta upp detta med glasmästare.1 123abc skrev:Låset fungerar så att du låser just det handtaget (låsningen är integrerad i handtaget) och det finns inget som påverkar det andra handtaget för låsning eller upplåsning.
Glasmästaren är oskyldig till detta, du har låsbara handtag vilket skiljer mot en låsbar spanjolett där låsningen sker i ett låshus.
Klicka här för att svara