Hej!

Ville bara dela med mig... Valde en tjock ekbänkskiva till vårt nya kök efter mycket om och men. Många avrådde oss men det är ju så snyggt och känslan med trä är underbar. Vad jag vill komma till är att efter många timmars efterforskning på nätet kom jag fram till att vi skulle behandla den med Osmo hårdvaxolja och det var det bästa beslutet jag någonsin tagit. Sååå bra. Enkelt att använda och behövs inte göras så ofta. Idag hittade jag en vinring på bänkskivan som blivit efter ett vinglas igår och med en enkel strykning med en trasa och lite vatten så var den borta - helt otroligt. Så funderar ni på träbänkskiva så är det inga problem längre med Osmo hårdvaxolja!!! Vill tillägga att vi bara behandlat vår bänkskiva 2 ggr.

Det låter ju super! Vi är också sugna på att lägga in ekbänkskivor i vårt kök, men tvekar pga underhållet osv. Skulle vara så tråkigt om skivorna blev fläckiga. Hur länge har ni haft bänkskivan och bara behandlat 2 ggr? Har ni behövt slipa den då också?

Jag har samma olja på min valnötsskiva och är också oerhört nöjd. Vatten kan lätt ligga i flera timmar utan att det blir märken. Är faktiskt sugen på att behandla alla mina trämöbler med denna olja.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.