Hej

Min vattenkokare hade läckt vatten så träbänkskiva den stod på har slagit sig (det stod en del vatten under vattenkokaren i morse). Det är lite fuktigt i skarven (A).

Går det att åtgärda skivan? Hur gör man? (Torka med hårtork? Ställ tyngd ovanpå?)


Träbänkskiva med vattenskador och synlig fukt i skarven betecknad med en röd pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träbänkskiva med fuktskada och uppsvälld skarv markerad med A.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träbänkskiva med fuktskada och röd markering vid skarven betecknad med "A".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Torka, slipa, ev spackla med ekfärgat spackel hade jag gjort. Och sen eventuellt slipa och olja hela skivan för att få det jämnt.

Jag hade bara låtit det torka i rumstemperatur.
 
Tosse skrev:
Torka, slipa, ev spackla med ekfärgat spackel hade jag gjort. Och sen eventuellt slipa och olja hela skivan för att få det jämnt.

Jag hade bara låtit det torka i rumstemperatur.
Ok låter bra. Vilken sorts olja bör jag använda?
 
Den funkar säkert bra. Applicera och skrapa av med japanspackel. Olja finns speciella köksbänksoljor alternativt osmo hårdvaxolja för köksbänk.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.