Vi har vita luckor och ek golv, det jag undrar nu är vad man ska ha för träslag på bänkskivan, kan den vara ek eller ska man ha nått mörkare?Kom gärna med förslag!

Vi skall ha samma upplägg i vårat kök, vita luckor, ett mörkt massivt ekgolv och jag lutar år ekbänkskivor-åt det mörka hållet. Kommer att bli snyggt tror jag.

:D

/Malin

Har oljat ek-plank på golvet, ska ha vita skåp o luckor och kommer helt klart att ha oljad ek på bänkskivorna också, tror det blir perfekt att golvet o skivorna går i samma stil till allt det vita. Försöker också hitta nåt kakel, gärna mindre mosaik (2*2) som går i samma färgton, eller något mörkare än eken.

Är det någon som har vita luckor med vita bänkskivor som kan tänka sig att lägga in några bilder?

Jag hade tidigare vita luckor och vita bänkskivor tillsammans med lackat trägolv. Jag måste säga att köket upplevdes ganska kallt och färglöst. Det blev helt enkelt för lite kontraster.

Jag misstänker nästan att det blir lite för kallt med bara vitt,även fast kaklet blir mörkbrunt och ekgolv

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.