1 493 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Bänkskiva i ek
Nån som har köpt massiva bänkskivor på typ Optimera, Bauhaus eller Silvan? Vi tog IKEAs massiva ek-skiva, men nu har jag börjat ångra mig. Dels tror jag att det kan va billigare på andra ställen, men framförallt för att IKEA har bytt leverantör så deras leveranser har försenats nästan en månad. Därför får man avbeställa dem utan och betla 1000 kr som man annars hade fått göra.
Nån som har köpt nån annanstans? Vad hade ni gjort?
Nån som har köpt nån annanstans? Vad hade ni gjort?
Köpte på Silvan. Billigt, bra...
Sitter presix i samma båt. Jag har kollat runt lite på byggvaruhus (mest för att prisjämföra) och hade lite på problem att hitta skivor som var 38 mm tjocka. Någon som vet något bra alternativ ?KurreBurre skrev:Nån som har köpt massiva bänkskivor på typ Optimera, Bauhaus eller Silvan? Vi tog IKEAs massiva ek-skiva, men nu har jag börjat ångra mig. Dels tror jag att det kan va billigare på andra ställen, men framförallt för att IKEA har bytt leverantör så deras leveranser har försenats nästan en månad. Därför får man avbeställa dem utan och betla 1000 kr som man annars hade fått göra.
Nån som har köpt nån annanstans? Vad hade ni gjort?
Kolla med snickerierna vad dom ska ha för en bra skiva, då kan du välja tjocklek utan att behöva betala extra för mer än just materialet (många skivtillverkare tar hutlöst mycket betalt om man går upp i tjocklek)
Själv valde jag en 40mm i helstav, vilket jag tycker är så mycket snyggare än en fingerskarvad, klart värt merkostnaden, men det hela hänger naturligtvis på vilka krav och vilken budget ni har.........
Ps. har tittat noggrant på skivorna på bla. bauhaus och silvan och förstår varför dom är billiga, man får vad man betalar för.
Själv valde jag en 40mm i helstav, vilket jag tycker är så mycket snyggare än en fingerskarvad, klart värt merkostnaden, men det hela hänger naturligtvis på vilka krav och vilken budget ni har.........
Ps. har tittat noggrant på skivorna på bla. bauhaus och silvan och förstår varför dom är billiga, man får vad man betalar för.
Har en bänkskiva från ikea, och den har det blivit 2 små sprickor i.....ingen av sprickorna är i närheten av någon skarv, och inte heller i närheten av vatten.... Jäkligt trist, även om dom inte är så stora, och det är ju inte så att man har lust att ta loss den och lämna tillbaks! >
Har själv köpt ifrån Calimar som ligger i Hammarbysjöstad, Stockholm. Kolla in http://www.culimar.com/bankskivor.html
Dom har även lite intressant info om vad man bör tänka på när det gäller bänkskivor: http://www.culimar.com/travarans_kvalitet.html
Från början hade jag planerat handla ifrån Bauhaus men då Culimar bara blev ca. 30% dyrare fast men lite tjockare skiva (30 vs. 27 mm). Kändes som om bänskivan gärna får kosta några kronor extra om man kan förvänta sig att den håller sig bättre.
Dom har även lite intressant info om vad man bör tänka på när det gäller bänkskivor: http://www.culimar.com/travarans_kvalitet.html
Från början hade jag planerat handla ifrån Bauhaus men då Culimar bara blev ca. 30% dyrare fast men lite tjockare skiva (30 vs. 27 mm). Kändes som om bänskivan gärna får kosta några kronor extra om man kan förvänta sig att den håller sig bättre.
Klicka här för att svara