2 895 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Bänkskiva+fönster=imma
Jag antog att det fanns färdiga lösningar, men tänkte att ngn kanske hade en fiffig egentillverkad lösning att förmedla, gärna med bild.
Har varit inne på att såga ur 2cm med rundade kanter och kanske limma faner som ett litet skydd mot nedfallande saker, men faner blir nog ganska skört då den är hyffsat tunn..

Har varit inne på att såga ur 2cm med rundade kanter och kanske limma faner som ett litet skydd mot nedfallande saker, men faner blir nog ganska skört då den är hyffsat tunn..
Jag har satt in diskbänk framför fönster med radiator under. Hittade en lång beskrivning på denna sida om en liknande installation. Minns ej byggarens namn. Jag fräste i alla fall ur fönsterbrädan och satte i en "Lindabräda" från Lundbergs. Brädan fick jag tunna ut lite samt göra mindre. Det blir dock inte lika varmt i köket nu som tidigare. Eftersom jag byggde in hela radiatorn så går den varm bakom skåp och termostaten slår ifrån. Det går att lösa med fjärrtermostat eller med "kickspacefläkt"
/W.
/W.
Har hittat en produkt jag kan tänka mig att använda, finns i vit och alu, bygger endast 2mm på höjden och finns i massor med storlekar.
http://www.fresh.se/p73877/p73877_swe.php?lastpage=84167&id=360&table=PRODUCT_58394
http://www.fresh.se/p73877/p73877_swe.php?lastpage=84167&id=360&table=PRODUCT_58394
Har nu varit och fipplat och känt på nämnda produkt från fresh, och kan meddela att den duger, kanske inte riktigt vad jag hade velat ha, men marknaden verkar vara begränsad när det gäller liknande produkter, så det får bli en sådan, fanns dock inte i standardsortiment så det skulle ta en vecka eller två...
Klicka här för att svara