Skall in med en bänkskiva under fönstret i köket och behöver då naturligtvis fixa så att konvektionen från elementet når fönstret!

Förslag på hur man löser det snyggast emottages tacksamt! :)
 
Det finns färdiga lösningar med ram o galler för en snygg lösning
Om du tänkt fixa en egen lösning är väl en perforerad plåtbit snyggt o praktiskt
Limma den på ovansidan så inte småsaker ramlar ner
 
Kan ju tänkas att man kan
såga spår med sänksåg alternativt
fräsa spår med handöverfräs direkt i skivan.
Färdiga galler finns annars i aluminium och rostfritt.

Mvh Putte
 
Jag antog att det fanns färdiga lösningar, men tänkte att ngn kanske hade en fiffig egentillverkad lösning att förmedla, gärna med bild.

Har varit inne på att såga ur 2cm med rundade kanter och kanske limma faner som ett litet skydd mot nedfallande saker, men faner blir nog ganska skört då den är hyffsat tunn..

:rolleyes:
 
Jag har satt in diskbänk framför fönster med radiator under. Hittade en lång beskrivning på denna sida om en liknande installation. Minns ej byggarens namn. Jag fräste i alla fall ur fönsterbrädan och satte i en "Lindabräda" från Lundbergs. Brädan fick jag tunna ut lite samt göra mindre. Det blir dock inte lika varmt i köket nu som tidigare. Eftersom jag byggde in hela radiatorn så går den varm bakom skåp och termostaten slår ifrån. Det går att lösa med fjärrtermostat eller med "kickspacefläkt"
/W.
 
Har nu varit och fipplat och känt på nämnda produkt från fresh, och kan meddela att den duger, kanske inte riktigt vad jag hade velat ha, men marknaden verkar vara begränsad när det gäller liknande produkter, så det får bli en sådan, fanns dock inte i standardsortiment så det skulle ta en vecka eller två...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.