Jag undrar om någon vet om det finns att köpa bänkskiva i ek nånstans som är exakt 3,0 cm hög och alltså inte 2,7 eller liknande som är det vanliga. Min diskbänk är nämligen exakt 3,0 hög, så det borde ju ha varit standard nångång i tiden? Och bänkskivan som jag har nu, som jag köpte för något år sen när jag började min köksrenovering, är 2,6 cm hög, typ, 2,7 kanske. Men det är ändå en rätt stor skillnad,

Och ja, man kan shimsa upp den. Men vill ändå kolla först om hur tanken egentligen är. Varför är diskbänken 3,0 om det inte finns bänkskivor som är 3,0? Och vet någon om det finns att köpa 3,0 bänkskivor i ek nånstans? Eller specialbeställa.

Jag har köpt 30mm bok och ek på Bygg-Ole i Nacka (numera del av XL-Bygg-kedjan). Finns även på deras hemsida.

Helt sjukt. Går in på Bygg-Oles hemsida, som då visar sig vara Xl-Bygg där man då kan handla via nätet på xlhemma.se som då är en del av bygghemma.se. Så allt detta är alltså bygghemma.se's sortiment? Det är ju skrattretande. Inga som har egna sortiment nuförtiden? haha. Hittade iaf ingen 3,0 bänkskiva på xlhemma/bygghemma.se.

Du kan inte heller tänka dig att lägga några masonitremsor under bänkskivan?

27 mm bänkskiva + 3,4 mm masonit = 30,4 mm.

Good enough?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Finns på t ex Fredricsons trä men då är det helstav som gäller. Dyrare men mkt snyggare.
http://www.fredricsons.com/sv/limfog
Du kan beställa på Beijers eller nån annan bygghandel

• Gilla
peterwesterlund
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.