Hej, jag har tänkt att montera en bänkskiva i ek på en Ikea bestå hylla. Tanken är att bänkskivan ska fortsätta ner som täcksidor på båda sidor likt den bifogade bilden.
Helst skulle jag vilja göra det så att inget ändträ blir synligt, jag har funderat på att kapa båda skivorna 45grader. Frågan är om det räcker att kexa ihop båda skivorna i skarven eller om det kommer att glipa efter ett tag.
Vad finns det annars för metoder för att få ihop en bra fog?
Tack på förhand,
Joel