D
Funderar på att låt ett finsnickeri ordna en bänkskiva i Ask 25 mm till mitt kök.

Hur ska jag tänka kring diskho, är det bästa att köra toppmonterad eller fungerar det med underfräst?

Tänker att det är mindre bra att exponera ändträ vid diskhon.
 
BirgitS
Jag har sett förstörda bänkskivor där hon har varit infälld/överlimmad/toppmonterad och jag tror att det beror på att några droppar vatten lyckas tränga in under hon ibland för att man inte lyckas få det tätt där. Med underlimmad ho så får ändträet i alla fall en chans att torka upp mellan varven samt man kan hålla uppsikt över hur det ser ut.

Själv skulle jag göra att jag kan för att slippa trä precis vid diskhon.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Det är ju inte direkt så att ändträt omsluts vid en överlimmad disko. Nedåt, dvs under diskon så är det ju öppet. Gäller ju bara att såga ut något större än diskon (men givetvis mindre än flänsen).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.