5 412 läst ·
60 svar
5k läst
60 svar
Balter och polacker går med i EU om två dagar
jureit skrev:
Nej, enligt Sverige Stugan har de det högsta kunnandet i branschen, så det så !
Helena med
Nationalschabraket
Tyvärr finns det en grupp hantverkare som förstör för alla seriösa och denna grupp finns nog i alla länder.
Svensk standard är nog jättebra om den följs.[/quote]
Jag håller helt och hållet med dig!
detta är 100% det finns och kommer alltid att finnas oseriösa inom byggbranschen och de skapar ett totalt kaos och dåligt rykte för alla hantverkare!
Som man kan läsa om på många ställen i detta forumet!
Det är så att man blir mörkrädd ibland!!!
Det gäller även om du anlitar en svensk byggjobbare svart, så vad är skillnaden? Det finns nog inte en svensk byggjobbare som inte jobbar/har jobbat svart.glutt skrev:
mvh
David
Jag är berättigad till sjukvård i Alla EU länder till samma kostnad som för de som bor i landet. Detta gäller även besökare från andra EU länder. Oftast är det billigare att bli sjuk/skadad i utlandet för det har inte lika höga patsientavgifter
/Jörgen
/Jörgen
Var inte debatten om "övergångsregler" att socialförsäkringen faktiskt gäller för alla EU medborgare. ???
Då man arbetar i ett annat EU land, har man rätt till sjukvård enligt det landets standard, detta ska även gälla egenföretagare. (Enligt försäkringskassans hemsida)
Samma gäller för svenskar som arbetar i annat EU land. ;D
-AU
Då man arbetar i ett annat EU land, har man rätt till sjukvård enligt det landets standard, detta ska även gälla egenföretagare. (Enligt försäkringskassans hemsida)
Samma gäller för svenskar som arbetar i annat EU land. ;D
-AU
Jag har för mig att det räcker med att företagaren ansöker om F-skatt i Sverige för att ta uppdrag. Under tiden får han ta uppdrag men inte motta ersättning. När han fått F-skattebeviset får han dock motta ersättning. För att kunna få F-skattebevis måste han tillhöra ett EU-land eller ett av ansökarländerna. Är detta rätt uppfattat?
mvh
David
mvh
David
"Uppehållstillstånd krävs för längre vistelse än tre månader. För längre vistelser än tre månader krävs uppehållstillstånd, men inte arbetstillstånd, för unionsmedborgare. Migrationsverket kan avvisa en unionsmedborgare som saknar uppehållstillstånd liksom EU-medborgare som bedöms utgöra en fara för allmän ordning och säkerhet liksom de som i domstol dömts till utvisning och återreseförbud, och där återreseförbudet fortfarande gäller."
Saxat från Migrationsverket.
-AU
Saxat från Migrationsverket.
-AU