Hejsan under diskbänken finns avstängning på varmvattnet med inte på kallvattnet. Se bilden jag vill skruva loss där och sätta en balofix som sedan ska gå till en r10 diskmaskingsavstängning och sedan upp till kranen. Går det bara att skruva loss den biten och skruva på en balofix? Är det nåt jag ska tänka på täta och sånt med packning
Självbyggare
· Stockholm
· 8 605 inlägg
Om du hittar så kan du ersätta de T-kopplingen du har med en likdan fast med en avstängning på.H Hampus55 skrev:Hejsan under diskbänken finns avstängning på varmvattnet med inte på kallvattnet. Se bilden jag vill skruva loss där och sätta en balofix som sedan ska gå till en r10 diskmaskingsavstängning och sedan upp till kranen. Går det bara att skruva loss den biten och skruva på en balofix? Är det nåt jag ska tänka på täta och sånt med packning
Hade du tänkt koppa den ovanför så går det generellt inte så bra att skruva på ngt direkt på en klämringskoppling (jag har iaf inte lyckats få det tätt), utan det brukar slut amed att jag drar ett kort rör mellan klämringskopplingarna.
Man kan ju använda halvkopplingar också, men jag är inte så insatt i den typen, och då innebär det i vilket fall att du får byta t-kopplingen också
Klicka här för att svara