Jag ska byta ut ett tvättställ och funderar på att montera tvättställ och underskåp själv.
Det är frilagda vattenledningar till tvättstället men inga ballofixer på dem. Däremot finns en lucka rakt ovanför där ledningarna går in i väggen. Där sitter 4st ballofixer.
Jag antar att dessa *endast* stänger av vattnet i mitt badrum och att jag törs strypa dem några timmar för att byta tvättställ. Har jag fel?
Det är frilagda vattenledningar till tvättstället men inga ballofixer på dem. Däremot finns en lucka rakt ovanför där ledningarna går in i väggen. Där sitter 4st ballofixer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag antar att dessa *endast* stänger av vattnet i mitt badrum och att jag törs strypa dem några timmar för att byta tvättställ. Har jag fel?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 586 inlägg
Det är väl inte värre än att prova ?
Först och främst att inget vatten kommer ur kranen när dom är avvridna.
Sen framgår det inte om du bor i villa eller lägenhet/radhus.
Är det eget hus så spelar det ju ingen roll om det stänger av mer (säg till familjen bara så dom inte står i duschen på övervåningen)
Är det flerfamiljshus så vore det konstigt om det stänger av för flera, men det är inte så mkt att göra åt isf annat än att du ser till att vara snabb. drar det ut på tiden kanske du har/kan köpa några pluggar och tillflligt plugga rören så du kan koppla på ballofixen igen efter några minuter bara...
/K
Först och främst att inget vatten kommer ur kranen när dom är avvridna.
Sen framgår det inte om du bor i villa eller lägenhet/radhus.
Är det eget hus så spelar det ju ingen roll om det stänger av mer (säg till familjen bara så dom inte står i duschen på övervåningen)
Är det flerfamiljshus så vore det konstigt om det stänger av för flera, men det är inte så mkt att göra åt isf annat än att du ser till att vara snabb. drar det ut på tiden kanske du har/kan köpa några pluggar och tillflligt plugga rören så du kan koppla på ballofixen igen efter några minuter bara...
/K
Moderator
· Stockholm
· 57 761 inlägg
Lite svårt att se på bilden, men det ser nog ut som det kan vara stammledningar som ballofixerna sitter på, i så fall stänger du troligen av vattnet även för de ovanför, jag antar att detta gäller en lägenhet i flerbostadshus?
Klicka här för att svara