13 670 läst ·
9 svar
14k läst
9 svar
Ballingslöv-kök med Ikea-inredning
Hej! Vi ska köpa ett kök från Ballingslöv, de ingår i huset vi ska bygga. Jag undrar om någon vet om skåpsinredning från Ikea, tex karusell för hörnskåp. Vi tänker fortfarande köpa köket från Ballingslöv då man får tillbaka för lite pengar för att kunna köpa något annat men vi tänker om vi kan spara in lite pengar på annat, tex tillbehör. Ballingslöv tar ju hutlösa priser bara för en besticklåda men vi kanske är bundna till dem på grund av mått. Någon som vet? Främst gällande karusellen.
Med vänlig hälsning, Åsa
Med vänlig hälsning, Åsa
Nu köpte jag en karusell på IKEA till ett överhörnskåp till vårt kök, men jag kollade även på hörnutdrag på IKEA. Det har blivit bättre än de var för några år sen, men det är grym skillnad på IKEA och Kesseböhmer Le-Mans II (som vi valde även om det kostar mycket mer). Jag har för mig Ballingslöv har Kesseböhmers utdrag. Underskåp där man har tunga kastruller tycker jag det kan vara värt att satsa på ett stabilt utdrag. Annars tror jag faktiskt mycket av de andra beslagen på IKEA är samma som på Ballingslöv (iallafall har varit tidigare) även om jag tror IKEA har de billigaste varianterna.
Frågan är hur mkt man sparar. Det går ju att köpa kesseböhmers karuseller själv och montera... hellre än IKEA... (men som sagt har jag själv köpt en IKEA karusell
)
Frågan är hur mkt man sparar. Det går ju att köpa kesseböhmers karuseller själv och montera... hellre än IKEA... (men som sagt har jag själv köpt en IKEA karusell
Jag var nog otydlig, jag har den också (lemans), men även en karusell från IKEA. Karusellen står i överskåp och den lastar jag inte så tungt så det kändes att IKEAs funkade, men utdraget har jag fyllt med stekpannor och tunga gjutgärnsgrytor, så där passar lemans...T TowaTei skrev:
om jag fattade TS rätt så hade husföretaget avtal med ballingslöv så även om TS byter till nåt annat (billigare) blir det dyrare för TS... Så jag gissar TS vill ta bort alla tillval och montera egna tillvall... Men just karusellerna tycker jag ändå är vettigt ta från ballingslöv eftersom de har le-mans grejjorna...dd88 skrev:
Vi har IKEAs lådinredningar, de är riktigt bra, men vi förlorar lite plats i dem för IKEA har som jag förstår det lutat kanterna för deras lådors mekanism "äter" detta utrymme. Vårt har mekanismen under lådan men själva lådan är helt i trä och tjockare, men det funkade hyggligt ändå... Vet inte hur tex ballingslövs mått är...
Är inte IKEAs lådor lite djupare?
Jag har precis byggt ett HTH kök och åkte glad till IKEA och köpte deras bambuinredning. Men när jag kom hem så var jag inte lika glad då dom inte fick plats på djupet (men inga problem på bredden).
Jag har precis byggt ett HTH kök och åkte glad till IKEA och köpte deras bambuinredning. Men när jag kom hem så var jag inte lika glad då dom inte fick plats på djupet (men inga problem på bredden).
Klicka här för att svara