Är det någon annan som har erfarenhet av Ballingslövs serie Line i högblankt svart??
Vi satte in detta kök då vi byggde nytt 2013 och jag kan inte annat än att säga att det är skitdålig kvalitet..

Redan från början var det bekymmer då det inte gick att göra passbitar eller justera eftersom lacken sprack. Vi skickade även delarna till ett specialsnickeri som jag genom jobbet har kontakt med, men de kunde inte heller kapa med deras proffsverktyg. Fick tillslut beställa passbitar, som då givetvis inte blev 100% bra, men det fick duga för vi orkade inte bråka mer.. En del fronter hade luftbubblor som vi fick bytta direkt, sen blev några fronter repade då kakelsättarna förmodligen lutat sig mot dem... Efterhand upptäcker vi fler bubblor (vet ej om de varit där från början eller om de kommit senare), alla luckor är superrepiga som syns väldigt tydligt när solen lyser..

Jag vet att högblankt är väldigt känsligt, har sett det på andra möbler, men på något vis så tänker man att om en köksleverantör överhuvudtaget lanserar ett kök i detta material så måste det ju vara bra kvalitet, annars hade man ju inte ens tänkt tanken, vore ju bäddat för reklamationer..

Jag har ifrågasatt Ballingslöv om det kan vara ett produktionsfel men det vill de inte ens svara på och nu sista gången jag försökte reklamera så svarade de bara att de utifrån bilderna ansåg att det var "slagmärken" och gick inte på garanti..

Ett kök som knappt är 5 år gammalt och som inte var gratis, känns så jäkla tråkigt.. :-(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.