Håller för fullt på med våra köksplaner. Har planlösningen klar för oss men vi har inte riktigt bestämt vilka luckor vi ska ha. De ska vara målade, vita och matta och de alternativ vi nu väljer mellan är Ballingslövs Solid eller Marbodals Arkitekt Plus. Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa? Problemet med vitmålade luckor som jag ser det är att de lätt kan bli kantstötta så därför tror jag på att kanten bör vara lite rundad, tänker jag rätt?

Om du vill ha rundad kant på luckan kom jag att tänka på Swenovakök som har en målad lucka som heter safir.

ballingslöv gör fina och läckra kök studio gillar jag mycket trevligt att laga mat i det köket har inget själv men päronen har. kan rekommenderas

även marbodal har vita luckor med rundade kanter. jag har dem i mitt kök, mycket snyggt.

Hej,

Jag tycker Marbodal känns mer gediget i lådor etc än Ballingslöv, även om de senare ska ha högre "klass" på sina saker, i alla fall enligt prislappen. Vi har vita, rundade luckor från Marbodal (Rondo). De har hållt sig bra under de fyra år vi haft dem , och de har då blivit utsatta för en hel del av våra barn. Den enda kritik jag har är att jag önskat att de varit aningen mer vita, och lite mindre grå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.