8 249 läst ·
19 svar
8k läst
19 svar
Bakfall? Vad gör man?
Jag blir så trött på att detta ska vara så svårt.
Det är ju så otroligt enkelt att hälla vatten på golvet innan man börjar med tätskikten och se hur vattnet beter sig. Rinner det inte som det ska så får man spackla. Varför i hela friden ingår inte denna enkla test i arbetsinstruktionen för alla som bygger badrumsgolv? Dessutom blir ju golvet rent om man gör så.
Det är ju så otroligt enkelt att hälla vatten på golvet innan man börjar med tätskikten och se hur vattnet beter sig. Rinner det inte som det ska så får man spackla. Varför i hela friden ingår inte denna enkla test i arbetsinstruktionen för alla som bygger badrumsgolv? Dessutom blir ju golvet rent om man gör så.
Det måste man ju verkligen hålla med om!pinebar skrev:Jag blir så trött på att detta ska vara så svårt.
Och vem betalar för väntetiden till golvet är snustorrt innan tätskiktet läggs på då? Det räcker ju inte med några droppar vatten direkt för att se var det lutar åt för håll. Nä, vattenpass, ögonmått eller andra icke vätande metoder får nog gälla tills någon är villig att betala för diverse andra åtgärder.
Jag tror att Pinebar egentligen menar att man missar att på enkla sätt kolla upp fallet INNAN man tätskiktar. Om då Joakim von Anka kliver in och betalar väntetiden så är vattenmetoden alldeles utmärkt. Man skulle ju också kunna tänka sej att hantverkarn som gör golvspacklingen kanske kan äga en helt vanlig stenkula?? Den kanske kan få plats i samma ficka som mobilen. Den vet han ju garanterat var den är...
Håller med och det är det jag menar att icke vätande metoder nog lär fortsätta och hur varje enskild hantverkare gör vet jag inte men dom jag sett har kollat med pass och/eller rätskiva (eller vad den nu kallas).oskis 123 skrev:Jag tror att Pinebar egentligen menar att man missar att på enkla sätt kolla upp fallet INNAN man tätskiktar. Om då Joakim von Anka kliver in och betalar väntetiden så är vattenmetoden alldeles utmärkt. Man skulle ju också kunna tänka sej att hantverkarn som gör golvspacklingen kanske kan äga en helt vanlig stenkula?? Den kanske kan få plats i samma ficka som mobilen. Den vet han ju garanterat var den är...
För övrigt så har jag aldrig sett någon, vare sig hantverkare, arbetsledare eller besiktningsman använda kula i verkligheten. Det har jag bara sett på TV.
Klicka här för att svara