Byggahus.se
Kan någon vänlig själ skicka en länk till prislistan för Bahnhofs fiber . Blir galen, hittar den inte . Jag betalar 439 för fiber via stadsnätet 250/250 (inser att jag skrev fel tidigare i tråden )
 
  • Gilla
Robin Svanberg
  • Laddar…
jag hade telia först men dom hade ju ingen bra kundsjänst ibland fick man sitta i timmar och så kom man fram till nån student som aldrig kunnde nåt så jag bytte till bahnhof det var ju extremt bra kundsjänst dagar helger spela ingen roll jag hade faktiskt kunnat betala extra för bara det

sverige har ganska biligt bredband faktiskt många andra länder har mycket dyrare och sämre
 
Tack vare denna tråd loggade jag in på bredband2 och kollade mitt abonnemang. Har 250/250 och betalar tydligen 429:-/månad när deras ordinarie pris är 379:-

Skrev direkt och klagade!!! Får se vad svaret blir...
 
  • Gilla
Nasstromi och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag hade telia först men dom hade ju ingen bra kundsjänst ibland fick man sitta i timmar och så kom man fram till nån student som aldrig kunnde nåt så jag bytte till bahnhof det var ju extremt bra kundsjänst dagar helger spela ingen roll jag hade faktiskt kunnat betala extra för bara det

sverige har ganska biligt bredband faktiskt många andra länder har mycket dyrare och sämre
I spanien betalar jag 19 euro/månad för 100mbit. 0:- i anslutningskostnad.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
M mojjen skrev:
I spanien betalar jag 19 euro/månad för 100mbit. 0:- i anslutningskostnad.
grattis jag ligger på 500 kr för adsl har inte fiber ens
 
E
Jag bytte själv från Banhof 419 kr/månad till Telia 299 kr/månad - 250/250 mbit/s. Telia har klart sämre kvalitet på linan, men ändå försumbart med tanke på priset.

När det gått ett år hos Telia höjs det till 599, men då ringer jag bara igen och ber att få nykundspris så löser det sig. Har som standard att lägga in i kalendern när tiden går ut på avtalet för att bli kopplad till uppsägning sa delningen och få en ny "deal".
 
  • Gilla
Bygget 52 och 2 till
  • Laddar…
Det finns en orsak till att jag byter eller hotar att säga upp mina leverantörer av det mesta en gång per år (el, bredband, TV mm).

Ibland tar jag uppsägningserbjudandet, om de nu inte lyckats göra mig så förbannad på vägen så att jag säger upp det ändå.

Nu sist så sade jag upp Telia och bytte till Telenor på bredbandet, Telia har dock inte kopplat bort mig ännu och det har gått ett halvår nu. Så jag har 500/500 på Telia till priset av nyteckning av 250/100 på Telenor för tillfället.
 
  • Gilla
  • Haha
JustDoIt och 4 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
grattis jag ligger på 500 kr för adsl har inte fiber ens
Ja det var dyrt. Fiber verkar vara väldigt prispressat i sydspanien. Däremot har jag förvånats över hur dåliga mobil avtal är där. Mina släktingar får hushålls ordentligt med surfen eller betala dyrt.
 
E enoch85 skrev:
Telia har klart sämre kvalitet på linan
På vilket sätt?
 
  • Gilla
Bygget 52
  • Laddar…
Kan det vara olika om man har Bahnhof Villafiber eller om man kör via Telia Öppenfiber eller liknande?

Jag har inte haft någon prishöjning från Bahnhof sedan 2016, förutom nu när jag höjde hastigheten från 250/100 (349:-/mån) till 1000/1000 (399:-/mån). Detta är då Bahnhof Villafiber.
 
  • Gilla
DIY@home och 2 till
  • Laddar…
Passiva kunder, och dom är många, betalar ett överpris. De som hör av sig och får "rabatter" får ordinarie pris.
 
  • Gilla
Bygget 52 och 4 till
  • Laddar…
D dagmartin skrev:
Kan det vara olika om man har Bahnhof Villafiber eller om man kör via Telia Öppenfiber eller liknande?

Jag har inte haft någon prishöjning från Bahnhof sedan 2016, förutom nu när jag höjde hastigheten från 250/100 (349:-/mån) till 1000/1000 (399:-/mån). Detta är då Bahnhof Villafiber.
Japp, villkoren för operatörer kan skilja en del från nät till nät. Det är därför såna här trådar tenderar att bli en aning vilseledande.

Ungefär som någon här i tråden som betalar 129kr/mån för fibern. Jag var rätt säker på att det var i ett (inom samfälligheten) eget nät vilket också bekräftades nåt inlägg senare.
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Vilseledandet består ju i att det finns två nivåer av bovar och banditer som parasiterar på kunden.
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
E
T TowaTei skrev:
På vilket sätt?
Mycket pingloss. Linan går ner på nätterna och ibland dagarna med korta avbrott. Var ett tag sedan nu, men riktigt kasst om jag ska vara ärlig.

Helt nydragen fiber då vi nyss byggt nytt hus. T.o.m ny central osv, det borde vara top notch men ikke.
 
Dessa priser har jag hos Bahnhof via ett kommunalt stadsnät.

Skärmavbild med bredbandspriser, hastigheter och villkor på Bahnhof.se. Mobilen visar tid och anslutningsstatus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmavbild av bredbandsabonnemang, olika hastigheter och priser, inga bindningstider, Bahnhof.se webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.