Hej! Har nyligen förvärvat och flyttat in i ett hus som värms upp av en Bahco ACJ (elbatteri) så jag känner inte riktigt systemet än, men tycker mig ha lite problem. Det jag upplever är att det under vissa omständigheter börjar brumma periodvis, som ett jordbrum eller liknande. Som om det försöker dra igång något men misslyckas. Detta brum kommer var 7-8e sekund kanske och varar i under 2 sekunder. Ganska irriterande då det hörs i hela huset. Det verkar sprida sig via husets elnät också då min stereoförstärkare (transformatorn) också börjar låta konstigt med samma periodicitet om den är igång.
- Kör systemet i läge 1
- Om jag höjer temperaturen drar fläkten igång på högre varv och varmare luft strömmar ut i rummen efter en stund. Brummandet försvinner omedelbart.
- Byter jag till läge 2 försvinner brummandet. Om jag går tillbaka till läge 1 efter någon minut är brummandet fortsatt borta ett tag (olika hur länge), allt från en halvtimma till ett par timmar.
- Om jag öppnar stora luckan (där filter sitter) med maskinen igång drar ofta fläkten igång på högre varv och brummandet försvinner.
Det verkar inte som jag har något problem med fläkten eller värmeelementen vilket jag läst om i andra trådar om det här aggregatet. Och eftersom det är intermittent och slutar vara ett problem då jag öppnar upp luckorna är det lite svårt att felsöka. Någon som har någon idé om vad orsaken kan vara?