Thomas59
BiFuel skrev:
Definitivt inte kackerlacka.
Det svaret tackar jag för. Kackerlackor kan jag vara utan.

Nomore har ännu inte ringt. Dags att döpa om dem till Call No More kanske!

b8q skrev:
Berätta gärna vad Nomore kommer fram till. Jag har själv hittat 3-4 st sådana hemma i sommar, fast döda. För få för att jag skulle bli oroad, och så vitt jag kunde bedöma var det just Stor mjölbagge som inte verkar vara något allvarligt plågoris.
Fast då vet du att du inte har kackerlackor! Alla vet att kackerlackor inte dör :D

Har du nån påse med gammal hundmat stående nån stans? Vi hade liknande filurer på brukshundsklubben och dom huserade i en säck med hundmat som stått länge i ett skåp.

Thomas59
mlkjhr skrev:
Har du nån påse med gammal hundmat stående nån stans? Vi hade liknande filurer på brukshundsklubben och dom huserade i en säck med hundmat som stått länge i ett skåp.
Hmm, har en stor plastbox från IKEA som vi förvarar hundmaten i. Ska kolla där.

Nomor (inte Nomore som jag skrev) ringde till slut upp och jag mailade bilderna. Stor mjölbagge löd domen. Dom skickar hit en "tekniker" på torsdag fm. Han ska sedan föreslå åtgärder. Allt går som jag förstod det på försäkringen. Ingen självrisk.

Skadedjursbekämpning är ju klart ett trevligt inslag i hemförsäkringen. Nomor var hemma hos oss för några veckor sedan och bekämpade jordgetingar. Varför riskera livhanken själv när någon annan kan göra det gratis :)

• Gilla
Fred76
  • Laddar…
Thomas59
Två stora mjölbaggar mötte sin överman i morse :thumbup:.

Kollat hundmaten. Inga baggar där vad jag kan se.

Thomas59, byt inte karrär till bilog - det enda "dina" djur har gemensamt med kackerlackor är att båda är insekter ;)

Thomas59
Alko skrev:
Thomas59, byt inte karrär till bilog - det enda "dina" djur har gemensamt med kackerlackor är att båda är insekter ;)
Haha, nä nåt karriärbyte är inte aktuellt men ok, Terminator kan jag nog överväga om det skulle bli aktuellt fast helst överlåter jag det jobbet till experter.

Kackerlackor eller inte, objudna gäster kan jag vara utan :x.

Gissar för tredje gången på jordlöpare. (ja det finns tre trådar med bilder på denna tingest)

Fast nu hade ju skadedjursfirman sagt stor mjölbagge. Låter rimligare.

Thomas59
DrBosa skrev:
Gissar för tredje gången på jordlöpare. (ja det finns tre trådar med bilder på denna tingest)

Som BiFuel så vänligt informerade så ÄR det Stor mjölbagge. Imorgon kommer teknikern så vi får väl se vad han/hon säger om åtgärder.

Tog precis en rackare som var på väg in i en skardosa. Undra om dom bor där? Har tagit 3-4 st närheten av dosan.

Thomas59
Satt och väntade hela förmiddagen men snubben från Nomor dök aldrig upp. Inte ringde han heller som han utlovat.

Ringde för säkerhets skull Nomore vid ½ 11-tiden och frågade om han var för senad eller om han var på väg. Nomor lovade att kontakta honom och kolla, samt be honom ringa mig. Har han ringt? Nej givetvis inte.

Blir lite trött - :banghead::banghead::banghead:

Thomas59
MathiasS skrev:
Det där löser du själv enkelt Thomas....[länk]
Tyvärr måste man logga i på YT för att se klippet men filmtiteln gav inte så stort utrymme för gissningar så jag förstår vad du föreslår. Visar dom fula krypen sig igen ska jag överväga ditt förslag. Min försäkring verkar ju täcka det mesta så det bör vara ok :cool: för det är väl inte så att du tänkte att jag skulle använda eldkastaren på snubben från Nomore. Tvivlar på att försäkringsbolaget skulle ta den skadan.
.

Thomas59
För den som undrar. NEJ, snubben från Nomor har givetvis inte hört av sig :banghead:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.