Badrumsmäklarna - numera VÄSTSVENSKA BYGG & MÅLERI AB, BYGGLÖSNINGAR NORD

19k läst  51 svar

1. M
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Vi har efter att begärt in offerter på renovering av badrummet på offerta fått svar och besök av ett företag som heter Badrumsmäklarna. Är det någon som har erfarenhet av det företaget. Hittar ingenting någonstans på nätet.

2. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 18
    Omsättningen är ju i stort sett obefintlig så den firman gör nog inte så mycket.

3. B
    Medlem Nivå 11
    De verkar inte finnas med på bkr's lista över behöriga våtrumsföretag. Så om de inte kör med behöriga underentreprenörer ligger stort ansvar på dig att få det rätt byggt så du har försäkring sedan.

4. H
    Medlem Nivå 1
    Även vi har fått offert (väsentligt billigare än de övriga) från Badrumsmäklarna och letar också efter mer information kring detta företag.

Enligt säljaren vi hade besök av jobbar de endast med att "mäkla" tjänster åt ca 5 st hantverksfirmor över hela landet. De sköter all införsäljning och administration, men arbetet leds sedan som vanligt av uförande hantverksfirma på plats.

Ingen som vet något mer om Badrumsmäklarna?
    Märkligt informationsfattigt på nätet...

5. H
    Moderator · Nivå 25
    Förstår ite vitsen med varför man skulle vilja anlita en mellanhand.

6. buspojken
    Renoverare Nivå 9
    Få en offert från en jobb mäklare som i sin tur hyr in en UE, till väsentligt billigare pris, och bägge ska tjäna pengar... Luktar skojare lång väg !

7. B
    Medlem Nivå 11
    Fast om man vill ha en totalentreprenad och inte göranågotsjälv är ju UE upplägg mycket vanligt. Det blir ju viktigt att avtala vissa behörigheter då, om man vill ha det försäkringsbart sedan....säker vatten, bkr/gvk, etc

8. D
    Medlem Nivå 1
    Hej,
    Vi har oxå blivit kontaktade av Badrumsmäklarna, väldigt snabbt när vi har tagit in offerter. Jag hittar inte heller något på nätet trots att jag sökt överallt. Märkligt
    Jag har även fått kontakt med SBR Group och Badrumsfixaren. Är det någon som känner till något om dessa två?

9. V
    Medlem Nivå 1

Anlita dem inte!

ANLITA INTE Badrumsmäklarna! Jag har haft med dem att göra, fast då under ett annat namn. Gå in på barumsmaklarna.blogg.se och läs min historia, kontakta mig gärna om ni har frågor. Om ni redan har anlitat dem, kontakta mig gärna om ni vill ha hjälp. Jag hjälper gärna människor från att slippa idiotiska, onödiga domstolsprocesser om jag kan.

10. M
    Medlem Nivå 1
    Tack!

Vi har dock anlitat en annan firma.

11. thomas33
    Renoverare · Nivå 14
  12. V
    Medlem Nivå 1
    Tack! Ja såklart att det ska vara så :). badrumsmaklarna.blogg.se helt enkelt.

• Laddar…
  13. H
    Moderator · Nivå 25
    Det vore bra om du skriver lite mer här om vad som är problemet.

14. H
    Moderator · Nivå 25
    Enl. allabolag så omsätter firman 500 000 per år. Vilket borde innebär att de bygger typ 3 badrum om året, utspridda i hela landet.

Det där låter inte seriöst. Jag skulle aldrig anlita en byggfirma med hobbyartad omsättning.

Redigerat 22 aug 2015 16:57
  15. V
    Medlem Nivå 1
    Själva badrummet blev jättebra, även om det där med samordning funkade sådär... Och att det tog 25 dagar i stället för som utlovat 12.

De stora problemen kom sedan, när det var dags för dem att ansöka om rot-ersättningen från Skatteverket. Egentligen gick det fel redan vid faktureringen då jag fick ligga på dem ett antal gånger för att få rätt saker med ROT-avdrag, rätt summor på fakturorna osv. Jag fick någon gång ett svar i form av "men bara dra av summan själv, det behöver inte stå rätt på fakturan" Och detta av ett bolag som kallade sig ROT-support?!?

När de sedan ansökte om ersättning hos Skatteverket fick jag avslag, utan att förstå varför. Både jag och de har överklagat (de hade då sedan länge slutat kommunicera med mig trots att jag är jurist och har koll på skatterätt) och i skrivande stund ligger ärendet (tillsammans med 25 andra för samma företag och andra personer) i förvaltningsrätten. Bolaget jag anlitade (samma personer bakom, exakt samma hemsida osv) gick i konkurs i början av året. Då hette de ***mittnyabadrum *** redigerat av moderator ***och ROT-support, men en sökning på allabolag.se visar att de nu har ett nytt företag registrerat på samma personer som har det företag som efterfrågas i denna tråd. De har tidigare drivit andra bolag som även de kursat.

Jag tror att de sätter det i system. De vill medvetet att rotavdraget inte ska gå igenom så att de kan överklaga för att dra ut på hela processen så de hinner gå i konkurs innan dess och kunna dra in pengarna senare när konkursen sedan länge är avslutad. De har tidigare kursat iaf tre bolag på samma sätt. Så som kund får man ett bra badrum men ett helvete med skatteverket, domstolar och dyl. Detta pågår i år.

Det är möjligt att de under något år sköter sig, för att det ska se bra ut på pappret. Men jag skulle aldrig medvetet stötta bolag som fungerar på detta sätt.

Redigerat av moderator 8 sep 2015 10:32

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: