Renoverare
· Stockholm
· 20 220 inlägg
Jag kan tipsa om att cadda layouten i tex sketchup, då upptäckts alla tankevurpor och man kan testa olika konfigurationer
Egentligen var den största orsaken ren lathet och för dåliga verktyg. När x antal plattor spruckit som jag försöka såga till (för de behövde kapas också på långsidan ovanför fönstret, så den skulle sågas till en L-form) så sket jag i det och gjorde såhär istället.
Hej! Ser att inlägget är rätt många år gammalt. Men jag är nyfiken på din lösning av rullgardin vid fönstret! Är det en vanlig rullgardin eller till för att användas i badrum? Har också fönster på ett liknande sätt och klurar på snyggaste lösningen för att inte fönstret ska få vatten direkt på sig.K keckepro skrev:Hej
Tänkte bara ge en liten uppdatering då bygget nu äntligen är klart. Hade räknat med 2 månader, det tog 10.
Har jobbat varannan helg endast (då frugan jobbar varannan och vi har småbarn) + långhelger. Tanken var först att göra en budgetrenovering och köra hårt då vi hade 4 veckors semester. Istället åkte vi på semester och lät badrummet ligga nermonterat.
Vår budget var ca 35.0000. Vi skulle hålla det billigt och handla kakel och klinker och blandare på byggmax. Istället så blev det handgort marrakechgolv, vägghänd ifötoalett. Nya rör + avlopp från källaren till hela övervåningen. Höganäs kakel + tätskikt. Totalt landar vi på ca 65-70k. Här ingår en del verktyg som kanske inte borde ingå i denna post egentligen. Skall skriva en komplett lista sen, har sparat alla kvitto.
[bild]
[bild]
Hej! Det är bara en vanlig IKEA eller Jysk gardin. Kommer inte ihåg exakt, dock kommer jag ihåg att duken verkade rätt okänslig för fukt, något plastmaterial. Fungerade bra när barnen badade.angiiie skrev:
Klicka här för att svara