Hej.
Jag står inför en badrumsrenovering.
Idag sitter det två stycken ventilations-don i badrummet. Varav ena är en badrumsfläkt. Se bild.
En ovanför takduschen. Och fläkten mitt i rummet.
När vi nu bygger om kommer vi försöka behålla ventilationen i taket där den är.
När vi bygger om badrummet vad rekommenderas: Att fläkten sitter mitt ute i rummet som nu? eller sätta ett vanligt ventilationsdon där och flytta in badrumsfläkten till över dusch-hörnan?
Vad rekommenderas ventilationsmässigt tror ni?
tack på förhand.
Jag står inför en badrumsrenovering.
Idag sitter det två stycken ventilations-don i badrummet. Varav ena är en badrumsfläkt. Se bild.
En ovanför takduschen. Och fläkten mitt i rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När vi nu bygger om kommer vi försöka behålla ventilationen i taket där den är.
När vi bygger om badrummet vad rekommenderas: Att fläkten sitter mitt ute i rummet som nu? eller sätta ett vanligt ventilationsdon där och flytta in badrumsfläkten till över dusch-hörnan?
Vad rekommenderas ventilationsmässigt tror ni?
tack på förhand.
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Vad jag fått lär ska man ha utsugen placerat centralt eller nära dusch.S Smarteus skrev:
I mina 2 badrum har jag en i mitten av taket och i andra är det tyvärr inte hörn ovanför toan längst bort från duschen,, men det funkar också.
Ok.T TheGame skrev:
Och bara ett utsug i badrummet?
i vårt förra badrum hade jag bara ett utsug (med fuktstyrd fläkt) ovanför duschhörnan.
kanske man ska be byggarna plugga den ena?
frågan är då bara om man ska ha utsuget kvar j duschhörnan eller mitten av rummet
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja jag har ett utsug / badrum.S Smarteus skrev:
Har FTX så central fläkt för alla "utsug" i huset.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Göra om ventilation från duschen eller låta det vara?
Isolering -
ojämn "betong" eller vad det nu är runt avloppet i duschen
Vatten & Avlopp -
Nyinstallation av badrumsfläkt. Behövs strömbrytare eller ska det vara permanentkopplad el?
Ventilation -
Testa att byta insats igen eller behöver vi byta duschen helt?
Badrum -
Felaktigt installerade solceller gav elchock i duschen
Artikelkommentarer