1 683 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Badrums renovering råd!
vi har ny flyttat till huset så vi har inge erfarenheter om renoveringar o pris! nu vi vill renovera vår badrum eftervattenskada från 73 men vet inte vad är rimligt pris för arbete?? vi fick ett offert med tätskick material på 32-35 000 efter rot avdrag .
badrummet är 220 cm lång 140 bred och 237 högt.
vi ska ha väghänge toalettstol tvättställ, dusch, vägg dusch och golvvärme. taket med spotlight. 10x40 kakel. och klinker på golvet.
och frågar om 10x40 passar när badrummet är så liten?? o vet inte hellre om jag tar matt kakel eller vanligt?? råd?
undrar också om vilken kakel o klinker är prisvärd, vilka som har bra kvalité.
vi ska till Göteborg och Borås om någon har tips på en butik där som säljar grjer där tipsa gärna.
badrummet är 220 cm lång 140 bred och 237 högt.
vi ska ha väghänge toalettstol tvättställ, dusch, vägg dusch och golvvärme. taket med spotlight. 10x40 kakel. och klinker på golvet.
och frågar om 10x40 passar när badrummet är så liten?? o vet inte hellre om jag tar matt kakel eller vanligt?? råd?
undrar också om vilken kakel o klinker är prisvärd, vilka som har bra kvalité.
vi ska till Göteborg och Borås om någon har tips på en butik där som säljar grjer där tipsa gärna.
Det står jönköping på din profil om detta stämmer skulle jag kolla på conradssons kakel istället, inte billigt men stort utbud, kunnig personal. Dessutom är det inte ytskikten som är det stora när man renoverar badrum. Så jag anser att man gott kan lägga en högre slant per kvadrat för något man vill ha och som man kan se i butiken. eftersom det inte blir många % högre på totalen.elisa_82 skrev:
Tycker det låter lite dyrt om det bara är tätskikt + arbetet för detta, ca 55-60 000 innan rot! Det är ju trots allt ett litet badrum! Men om det ingår att dom tar bort allt det gamla och gör iordning inför tätskiktet också så blir det ju ett rimligare pris du fått!
jo det är för allt arbete riva det gamla och fixa det nya komplett alltså bara arbete. vi fick av någon annan också 60 men han kräver att vi köper material av honom annars han ger inte garanti.
jo vi bor i jönköping ska kolla på conradssons kakel
jo vi bor i jönköping ska kolla på conradssons kakel
Det var en väldigt öppen fråga, har du koll på vad inredningen kostar? Vägghängd toa ,takdusch/väggdusch,tvättställ ,golvvärme har du pris på det för det är nog utan tvekan att det kan bli det absolut dyraste beroende på utförande.
Kakelaffärer i Mölndal tex Kakel Palatzet , Svenska Kakel dessa har även inredning. Fortsätter du till Västra Frölunda (Sisjö/Högsbo ind.oråde) så finns det Frej Jonsson ,Stigs Kakel ja det finns många fler men dessa är nog enklast att hittat när du kommer från Boråsvägen för dessa ligger i princip på rad efter stora vägen söder om där du landar i Mölndal och sedan Västerleden mot Frölunda. Det finns ju en hel del på Hisingen också men det tar tid att kolla kakel vill jag lova.
Kolla nogsamt vad din offert innehåller exakt för priset låter lite för bra för att vara ett fastpris.
Kakelaffärer i Mölndal tex Kakel Palatzet , Svenska Kakel dessa har även inredning. Fortsätter du till Västra Frölunda (Sisjö/Högsbo ind.oråde) så finns det Frej Jonsson ,Stigs Kakel ja det finns många fler men dessa är nog enklast att hittat när du kommer från Boråsvägen för dessa ligger i princip på rad efter stora vägen söder om där du landar i Mölndal och sedan Västerleden mot Frölunda. Det finns ju en hel del på Hisingen också men det tar tid att kolla kakel vill jag lova.
Kolla nogsamt vad din offert innehåller exakt för priset låter lite för bra för att vara ett fastpris.
Medlem
· Västra götaland
· 97 inlägg
Jag fick precis in en offert för mitt badrum. Det är något längre än ditt och marginellt bredare. Ingen vägghängd toalett, och det enda av inredning som ingår i priset är 6st spottar och duschväggar. Inget kakel är inkluderat, ingen toalett, dock golvvärme och ett byte av karmen för toalettdörren. Totalentreprenad (dvs firman ser till att snickare, plattsättare, röris och elkille dyker upp då de ska). Drygt 83 tusen efter rot vill den firman ha..
Bakom Coop i Sisjön finns även Göteborgs kakelhus med både inredning och kakel som kan vara värt ett besök.
Bakom Coop i Sisjön finns även Göteborgs kakelhus med både inredning och kakel som kan vara värt ett besök.
Klicka här för att svara