Hej!
Jag beställde en renovering för mitt gamla badrum för ungefär 2 år sen, den var i dåligt skick sen jag köpte BRF:en.
När allt gjordes klart så var jag nöjd med badrummet, jag såg några svarta fläckar på fogarna men tänkte bara att det var missfärg, jag tittade närmare på det och det visade sig vara hål, jag har garanti och har mejlat företaget som utförde jobbet.
Jag är ingen expert, men kan det vara så att vattnet har runnit ner mot tätskicktet? måste man torka ut badrummet med en fläkt ? eller räcker det att de skall täta till det?
Vad kan jag kräva ?
Jag tackar för svaren på förhand.
Jag beställde en renovering för mitt gamla badrum för ungefär 2 år sen, den var i dåligt skick sen jag köpte BRF:en.
När allt gjordes klart så var jag nöjd med badrummet, jag såg några svarta fläckar på fogarna men tänkte bara att det var missfärg, jag tittade närmare på det och det visade sig vara hål, jag har garanti och har mejlat företaget som utförde jobbet.
Jag är ingen expert, men kan det vara så att vattnet har runnit ner mot tätskicktet? måste man torka ut badrummet med en fläkt ? eller räcker det att de skall täta till det?
Vad kan jag kräva ?
Jag tackar för svaren på förhand.
Redigerat:
Hej!Karlia skrev:
Ja det är silikonfogar, ska det inte vara något bakom de istället för ingenting? Samma massa som finns på resten utav badrummet?
Jag är ingen badrumsexpert men som jag förstår går vatten genom kakel och klinkers, tätskiktet är det som skyddar huset från väta. Tänker att silikon används bla i hörn för att det går att få snyggt.
Silikonar själv runt badkaret så vatten inte ska rinna ner i glipan och ut på golvet. När jag bytte tröskel la jag på silikon så det inte skulle komma vatten under tröskeln.
Visst kan du fråga hantverkaren som gjorde jobbet om hen kan tänka sig att lägga på nytt silikon. Fast jag har ingen aning om det går på garantin.
Silikonar själv runt badkaret så vatten inte ska rinna ner i glipan och ut på golvet. När jag bytte tröskel la jag på silikon så det inte skulle komma vatten under tröskeln.
Visst kan du fråga hantverkaren som gjorde jobbet om hen kan tänka sig att lägga på nytt silikon. Fast jag har ingen aning om det går på garantin.
Som sagt är det bara estetiskt, du har ju ett tätskikt under plattorna som skyddar intilliggande konstruktioner. Med det sagt så ser silikondragningen för jävligt ut, be firman att dom skär bort all silikon och gör ett nytt försök, snyggt denna gång får man ju hoppas.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Det är ju just det vattnet gör och det tar sig genom fogarna och plattorna med så det är därför man har tätskiktet under.B Brato86 skrev:
Du behöver inte göra något åt det om det inte är av rent estetiska skäl.
Snyggt har de ju inte lyckats göra det tyvärr.... silikonen såg ju riktigt fult och kladdigt ut.
Enkelt vet jag inte om jag håller med om men visst... allt e ju relativtKarlia skrev:
Finns inga garantier på sådant.Karlia skrev:
Jag hade nog sagt att TS lika gärna kunde ta bort och lägga en ny själv för det kan inte bli fulare...T tank77 skrev:
Han kan ju ändå inte få hantverkaren att göra om det gratis efter 2år.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Tack för hjälpen, en polare som är inom bygg men inte badrum berttar att det skall vara bruk i hörnen också, så efter silikonet skall det vara bruk bakom, som verkar missats här, kan det stämma?T tank77 skrev: