Tänkte göra ett badrum i källaren på vårt 60-tals hus. Vi ska ha ett badkar, ingen dusch. Tänkte först strunta i våtspärr förutom vid badkaret och bara lägga in ett klinkergolv.
Men nu har vi börjat fundera på att bila upp hela golvet o isolera o lägga golvvärme. Min fråga är då:
Måste man per automatik lägga våtspärr på hela ytan för att man isolerar o lägger in golvvärme? Eller skulle teoretiskt isolering och värmeslingor klara av lite fukt?

John
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.