Tänkte göra ett badrum i källaren på vårt 60-tals hus. Vi ska ha ett badkar, ingen dusch. Tänkte först strunta i våtspärr förutom vid badkaret och bara lägga in ett klinkergolv.
Men nu har vi börjat fundera på att bila upp hela golvet o isolera o lägga golvvärme. Min fråga är då:
Måste man per automatik lägga våtspärr på hela ytan för att man isolerar o lägger in golvvärme? Eller skulle teoretiskt isolering och värmeslingor klara av lite fukt?
John