jag ska bygga badrum i en källare byggd 1918, någon som vet vad som gäller ang tätskikt osv. . betonggolv samt puts på väggar under putsen tegel..

mvh
 
Ytterväggar = inget tätskikt (viktigt), förutom i duschutrymme.

Innerväggar = Inga bestämmelser. Vissa försäkringsbolag säger tätskikt. Sunt förnuft och vettiga plattsättare säger tätskikt ca 10-15cm upp på väggen från golvet. Resten "rent".

Oisolerat källargolv = Inget tätskikt, förutom i duschutrymme.

Isolerat källargolv = Tätskikt.

(Vill du ha golvvärme, vill du ha isolerat golv! = tätskikt)

Kolla med ditt försäkringsbolag , det är ju de som ska "betala" om något skulle hända.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.