Ytterväggar = inget tätskikt (viktigt), förutom i duschutrymme.
Innerväggar = Inga bestämmelser. Vissa försäkringsbolag säger tätskikt. Sunt förnuft och vettiga plattsättare säger tätskikt ca 10-15cm upp på väggen från golvet. Resten "rent".
Oisolerat källargolv = Inget tätskikt, förutom i duschutrymme.
Isolerat källargolv = Tätskikt.
(Vill du ha golvvärme, vill du ha isolerat golv! = tätskikt)
Kolla med ditt försäkringsbolag , det är ju de som ska "betala" om något skulle hända.