Jag köpte en begagnad kurvad duschvägg till vårt ena badrum med badkar. Däremot så har man aldrig tidigare tänkt på mekaniken kring en duschvägg. Man monterar ju då en list på väggen, sätter in någon 'infästning' som man skruvar fast i listen, och därefter vilar då hela duschväggen på dom där plast-grejerna uppe och nere. Jag har så otroligt svårt att lita på dom där plastbitarna av någon anledning. Jag flyttade ut badkaret och lade lite plast under på främre delen (se bild), samt stöttade upp vid plastbiten med lite gummitejp. Vi vill ju gärna flytta in badkaret mot väggen igen. Men kan man verkligen lita på detta eller behöver jag stötta upp på något vis? Tänker man rent fysiskt borde ju den undre plastbrickan hålla upp egentligen hela glasets tyngd, och de väger ju säkert 15-20kg.

Pga vart duschblandaren satt så kunde vi inte montera duschväggen närmare vägge, så när badkaret flyttas tillbaka mot väggen så 'hänger väggen fri' om man inte vinklar in det lite mot badkarskanten.

Vad kan jag göra här? Bara lita på plastbrickorna eller borde jag stötta upp med någon TING?

• Kurvad duschvägg och duschblandare ovanför ett badkar med plastunderlag vid framkanten, stöttat av gummitejp i ett badrum med vita kakelväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Begagnad kurvad duschvägg i metall monterad på väggen, med stöddelar av plast som är förstärkta med gummitejp och plast under den främre delen av badkarskanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur löste sig detta med tiden? Är i en liknande situation där duschvägg ska monteras vid badkar. Tack!

ProfessorRekyl ProfessorRekyl skrev:
Hur löste sig detta med tiden? Är i en liknande situation där duschvägg ska monteras vid badkar. Tack!
Jag plintade upp tassarna på badkaret 1,5cm så väggen ligger mot badkarskanten nu!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.