Hallå. Har en blandare som strular den är både till dush och badkar. Problemet är att det inte går att få upp värmen den stannar på ca 37 grader och går inte högre. iofs lungnt när man duschar men ifall man badar försvinner värmen så förbannat fort.:(
nån som har nån ide på vad det kan vara? Vad skulle det kunna gå på att byta den ifall det blir så illa?
Det går att få ångande varmt vatten överallt förutom just i denna både före och efter.
:S

tacksam för svar.

Förmodligen har termstatdelen kärvat ihop eller så sitter det skit i filterna på inloppen till blandaren. De flesta blandare går att ta isär och göra rent eller byta termostatdel på. Vad är det för blandare och hur gammal är den?

märke har jag inget men misstänker att det är en gamla fm mattson då allt annat i lägenheten är det. Den är antagligen sen kåken byggdes 89 ifall jag inte minns helt fel, så den har ett par år på nacken antagligen utan nått större underhåll.

Vet inte om det går att få tag i reservdelar till en så gammal blandare. Hör med någon lokal rörfirma. Förmodligen billigare att byta ut den om det inte är något enklare fel typ skräp i filter. I FMM-blandare från 98 vet jag att det sitter filter inne i blandaren runt termostatdelen. Är dessa igensatta funkar inte blandningen.

okok, jo det lättast är säkert att byta ut den ifall det inte är nått enklare som sagt.
tack iaf.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.