Hej nu är det dags att bygga badrummet i det gamla pannrummet, väggarna är av hålbetong golvet gjutet med fall till brunnarna, taket är av trä, frågan är hur jag skall fixa tätskiktet på detta innan jag kaklar ?

Tror att du bara behöver täta området där duchen står och en liten bit ut. resten kan du hoppa över

Tack. Ja, det blir nog bäst så.

Nu en ny fråga gällande samma badrum. Det skall alltså byggas i källaren. Två av väggarna är ytterväggar som är isolerade med Isodrän. Törs man använda gipsputs (Gypsum naturgips) på väggarna?

Torde inte vara några problem. Gipsbruk är finemang för sånt.

Om plattan är isolerad ska du ha tätskikt i hela rummet. Om plattan är oisolerad ska du ha så lite tätskikt som möjligt, bara där du kan förvänta dig att ha vatten ofta, runt bad och dusch. Gamla hus med källare brukar inte ha isolerad platta, dom brukar vara gjutna direkt på singlet. Med oisolerad platta få golvet inte vara tätt, inga plastmattor altså, men klinker går bra.

tallkrogen36 skrev:
Det skall alltså byggas i källaren. Två av väggarna är ytterväggar som är isolerade med Isodrän. Törs man använda gipsputs (Gypsum naturgips) på väggarna?
Jag skulle aldrig använda gypsum i en gammal källare. KC puts känns mer rätt
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.