7 691 läst ·
19 svar
8k läst
19 svar
Avveckla garage som skyddsrum
Sida 1 av 2
Jag tror att det generellt är svårt att avveckla skyddsrum i dag. De har kommit mer i fokus igen.
Jag är av msb certifierad besiktningsman av skyddsrum sen 2009 och har arbetat frekvent med skyddsrum sen dess, har ni några frågor eller vill ha ett yttrande/statuskontroll av skyddsrummet så kan jag vara behjälplig!
Jag sökte lite på skyddsumskartan då dyker en symbol upp på vår fastighet men adressen är fel, vilken är rakt över gatan, vad som är rätt vet jag inte.David Sandborg skrev:
Det ska finnas en länk där man kan felanmäla det hela, men hittar den inte.
Det finns ett bergrum under lägenhetskomplexet så det kan nog finnas ett där då det är bergrum med garage.
A Andy78 skrev:Jag sökte lite på skyddsumskartan då dyker en symbol upp på vår fastighet men adressen är fel, vilken är rakt över gatan, vad som är rätt vet jag inte.
Det ska finnas en länk där man kan felanmäla det hela, men hittar den inte
Det finns ett bergrum under lägenhetskomplexet så det kan nog finnas ett där då det är bergrum med garage.
A Andy78 skrev:Jag sökte lite på skyddsumskartan då dyker en symbol upp på vår fastighet men adressen är fel, vilken är rakt över gatan, vad som är rätt vet jag inte.
Det ska finnas en länk där man kan felanmäla det hela, men hittar den inte.
Det är en av sakerna vi hjälper MSB att uppdatera skyddsrumskartan så den skall stämma!
Som besiktningsman har du varit med om att avveckla fastighet som skyddsrum ? Vilka var orsakerna att ansökan beviljades ?David Sandborg skrev:
Att tidigare fått en beviljad avveckling av skyddsrum har varit om det legat utanför primära områden och kommunen har utfärdat rivningslov för fastigheten. Ett annat exempel kan vara att fastighetsägaren har fått riva förr att bygga ett nytt i en ny byggnad.S Sigge88 skrev:
Tror att jag uttryckte mig lite fel , jag var ute efter att ta bort klassificering av garaget som skyddsrum inte att riva det helt åt hållet .David Sandborg skrev:
Varför skulle man gå med på det?