Någon som har hört talas om en roterande laser från ETC-tools? En väns vän hade fått ett sådant i present och när jag frågade om jag fick lånade så sa han "ta det du, jag behöver det inte". Frågan är om det duger att väga av med utomhus? Jag hittar det inte på ETCs sajt och det är dåligt med googleinfo. Jag har inte sett det ännu men det följde med ett par glasögon för att kunna se linjen bättre. Vet inte men det låter inte så proffsigt... Någon med erfarenheter? Ska jag vänta på att få hem det eller hyra ett proffsigare instrument för att väga av för altan, pool och ~600m2 tomtyta?

Det går inte att bara utifrån namnet avgöra om ett mätinstrument visar rätt eller inte. Du får testa det och se om det visar rätt. Det får man göra även med dyra instrument.

Det var inte så mycket noggrannheten jag tänkte på. Det duger nog för min knöliga bakgård. Det var mest om det går att använda utomhus alls. Jag testade ett Black&Decker på parkeringen utanför byggvaruhuset och man såg inte lasern på två meter. Jag misstänker att det här är något liknande...

Jaså. Nej, det går inte att se någon laser alls utomhus under dagtid. Inte ens proffsmaskinerna. Man måste ha en laserdetektor. Är det en såda med i paketet finns det en möjlighet att det funkar. Annars får du väga av på natten.

Det var tyvärr riktigt smäckigt. Troligen även fel på den. La en linje på väggen och man såg med blotta ögat att det var snett. Dessutom var den inte självnivellerande. Tyvärr bara att lämna tillbaka...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.