Har imorgon 1/9 tillträde till mitt hus.

Nu ringer mäklaren alldeles nyss och säger att huset inte är helt tömt, samt inte överhuvudtaget städat.

Vad skall man göra, naturligtvis får de ju betala mig någon form av ersättning..

Vad är lämpligt?

Tack på förhand

Vad tyckte mäklaren?

Han sa att jag skulle genomföra affären och se till så att de betalar mig för städning och plåster på såren...

Själv funderar jag på att pruta på priset.

frodan skrev:
Han sa att jag skulle genomföra affären och se till så att de betalar mig för städning och plåster på såren...

Själv funderar jag på att pruta på priset.
Är inte det samma sak?!

Edit: Nej, det är det ju såklart inte. Om de betalar dig i handen så får du betala mindre skatt när du en dag säljer.

Problemet är bara hur kan jag veta att de verkligen betalar mig i handen??

Pengar i handen i morgon dag vid överlåtandet.

-Hur mycket? - vad får ni för extra kostnader pga detta? Flyttstädning ligger på en 40-50kr/kvm före RUT (i Sthlm), container-kostnad för tömning av lösöre+arbetskostnad.

Gör ett överslag. Det enklaste är väl att dra av på köpeskillingen.

Totalt är ju huset på 124+124 kvm.....det vill säga 12500 för städningen.....sen container....+arbete......kan 25000 vara rimligt att dra av från huset...

Alternativt 17000 i näven

Nanny Fine
Vad säger avtalet? Har du rätt till ersättning för din eventuella ekonomiska skada, så blir du väl tvungen att visa att du lidit sådan..... Ett alternativ är väl annars att hålla inne en del av köpeskillingen tills huset är tömt och städat.
Inser att detta råd kommer försent för dig, men kanske hjälper det någon annan.......

Skriv gärna en rad o berätta hur det gick.

Men är det tillträdes dag så är det.....
Måste ju självklart räcka för ersättning!!!

Man städar ju inte undan någon annans skit gratis..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.