13 819 läst ·
5 svar
14k läst
5 svar
avstånd fläkt gashäll
Så här står det på Fjäråskupans hemsida.
Spiskupan får inte monteras lägre än:
500 mm över elspis.
650 mm över gasspis*
1000 mm över vedspis
* Följ lokala bestämmelser från myndigheter tex. Boverket, sotarväsendet mm.
// Git o Lars
Spiskupan får inte monteras lägre än:
500 mm över elspis.
650 mm över gasspis*
1000 mm över vedspis
* Följ lokala bestämmelser från myndigheter tex. Boverket, sotarväsendet mm.
// Git o Lars
Det måste vara upp till var och en hur högt man vill ha kåpan, vi har satt våran på 650mm, men det är inte för att vi har en gasspis, vi har en elspis med frihängande kåpa och tyckte att 650mm passar oss perfekt. se bilder på http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=8950;start=all
// Git o Lars
// Git o Lars
Det får du ta reda på hos respektive tillverkare, hade nog inte satt den lägre än rek. har svårt att tro att förs.bolagen är nöjda när kåken ligger i aska pga. fläktbrand. men som sagt 650mm är ett vanligt mått.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden